به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۸۲۵۷
با ابراز نگرانی عميق درباره «بحران غزه»

شورای امنيت خواستار آتش بس در غزه شد

گروه بين‌الملل: در حالیكه منابع فلسطينی می‌گويند شمار تلفات تهاجم هوايي اسرائيل به غزه به بيش از 160 کشته رسيده، اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء خواستار اعلام آتش بس ميان اسرائيل و گروه های فلسطينی در نوارغزه شدند.
شورای امنيت خواستار آتش بس در غزه شد
۱۵ عضو شورای امنيت در اين بيانيه خواستار کاهش تنش ها و از سرگيری مذاکرات مستقيم بین اسرائيل و فلسطينی ها برای رسيدن به توافق جامع صلح برپايه اصل تشکيل کشور فلسطين در کنار اسرائيل شدند. به گزارش خبرگزاری رویترز، شورای امنیت خواستار برقراری مجدد آتش بس براساس آتش بس توافق شده با ميانجیگری مصر در ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ شده است.

این شورا همچنین با ابراز نگرانی عميق درباره «بحران غزه» از هر دو طرف خواسته است قوانين بشردوستانه بين المللی از جمله حفاظت از غير نظاميان را محترم بشمارند. این در حالی است که حمله هوايی اسرائيل عليه غزه روز شنبه در پنجمين روز ادامه يافت و همزمان گروههاي فلسطينی و در صدر آنها، حماس، حملات راکتی بیشتری به شهرهای مختلف اسرائيل داشته اند. یک نهاد حقوق بشری هم می گوید، در حملات اخیر اسرائیل دستکم ۹ مسجد و ۵۳۷ منزل مسکونی تخریب شده اند. سازمان ملل اکثر قربانيان فلسطينی را غيرنظامی اعلام کرده است.

نشست اضطراری وزرای خارجه كشورهاى عربی در باره تهاجم اسرائیل به غزه
وزاری خارجه کشورهای عربی روز دوشنبه برای اتخاد یک واکنش مشترک علیه تهاجم اسرائیل به نوارغزه در قاهره تشکیل جلسه خواهند داد. تشکیل جلسه به پیشنهاد کویت که در حال حاضر ریاست دوره ای اتحاد عرب را به عهده دارد، صورت گرفته است. کشورهای عربی تاکنون واکنش مشترکی نسبت به حملات اسرائیل به غزه از خود نشان نداده اند.

عزيز رحيم الديحانی نماینده کویت در اتحادیه عرب با تایید این خبر گفت: "کویت از کشورهای عربی خواست تا در باره هجوم اسرائیل به غزه و پی آمدهای منفی آن جلسه ای اضطراری تشکیل دهند".
بنیامین نتانیاهو، اعلام کرده، تازمانی که حماس موشک پرانی خود به اسرائیل را متوقف نکند، به حملات خود همچنان ادامه می دهد و برای متوقف کردن عملیات علیه حماس، تسلیم فشارهای بین المللی نخواهد شد.

شنبه شب ارتش رژیم صهیونیستی منزل رییس پلیس غزه را بمباران کرد. در این حمله حداقل 17 نفر از اعزای خانواده و بستگان تاز جمله دو کودک کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند تیسیر بطش رییس پلیس غزه در این حمله به شدت زخمی شده است. در همین حال گزارشهایی از ورود کماندوهای اسرائیلی به نواحی شمالی غزه منتشر شده است که حماس آن را تکذیب و اعلام کرده که نیروهایش مانع از ورود کماندوها به ساحل غزه شده اند.

کماندوهای نیروی دریایی اسرائیل با نیروهای های حماس درگیر شده اند که طی آن چهار کماندو زخمی شده اند. شب گذشته آژیر خطر در مناطق مختلف اسرائیل به صدا درآمد و چند راکت به سوی چند شهر پرتاب شد که یا توسط گنبد اهنین نابود شد و یا این که به خارج از شهرها اصابت کرد. همچنین گزارش شده است که راکت هایی از مرز لبنان به سوی اسرائیل پرتاب شده است. توپخانه اسرائیل هم مرز لبنان را هدف قرار داده است.