به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۲ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۴۸۲۸۷

خیرین دانشگاه ساز شناسایی شدند

گروه دانشگاه: شب گذشته نشست خیّرین دانشگاه ساز با حضور دکتر فرجی دانا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سعداله نصیری قیداری - معاون حقوقی و امور مجلس و محمد حسین امید - معاون اداری مالی وزارت علوم، برگزار شد.
خیرین دانشگاه ساز شناسایی شدند
در این نشست اعلام شد که در حوزه آموزش عالی 400 خیر دانشگاه ساز شناخته شده اند که حدود 150 مجموعه آموزشی را در مساحتی بالغ بر 471 هزار و 254 متر مربع با هزینه ای معادل 50 میلیارد تومان ساخته و به بهره برداری رسانده اند.
 
خیرین و مسئولان وزارت علوم در این جلسه تاکید داشتند که بودجه دانشگاهها کفاف ساخت و ساز هزینه های ساخت ساختمانها را نمی دهد و ساختمانی که کلنگش به زمین زده می شود ممکن است تا 20 سال به طول انجامد. خیرین دانشگاه ساز علاوه بر ساخت ساختمان دانشکده می توانند مبادرت به ساخت خوابگاه ورزند و آزمایشگاههای دانشگاهها را تجهیز کنند.
 
در همین زمینه یکی از خیرین هزینه تهیه برخی ابزارهای آزمایشگاهی را که به علت تحریمها آسیب دیده و فرسوده شده اند، بر عهده گرفت. در این نشست همچنین به تهیه اساسنامه ای برای خیّرین از سوی عباس مصلی نژاد - یکی از بزرگترین خیران آموزش عالی اشاره شد و لازم است خیرین دانشگاه ساز طبق این اساسنامه با وزارت علوم و ساخت مجموعه های مورد نیاز اقدام کنند.  وزیر علوم در این نشست با درخواست خیرین حاضر شده بود.  یادآور می شود دکتر فرجی دانا، خود یکی از نخستین خیرین دانشگاه ساز در زمینه آموزش عالی شناخته شده و نخستین بنیاد خیرین توسط وی طی چند سال گذشته در دانشگاه تهران، تاسیس شد. فرجی دانا هم اکنون یکی از اعضای هیأت مدیره این بنیاد در حال فعالیت است.