به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : ۴۸۳۹۴

مدیرعامل سایپا: خودرو وارد کنيد

گروه اقتصادی: درحالی که بسیاری معتقدند تعرفه‌های فعلی عامل ایجاد فضای انحصاری در بازار خودرو و در نتیجه تنبلی خودروسازان داخلی شده، مدیرعامل سایپا می گوید که مشکلی با آزاد سازی واردات خودرو ندارد زیرا هیچ خودروی خارجی قابلیت رقابت با محصولات ایکس 100 ( پراید ) و تیبا را ندارد، به شرط آنکه فضای کسب و کار کشور نیز از حالت بیمارگونه خارج شود .
مدیرعامل سایپا: خودرو وارد کنيد
سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه این شرکت ارزان ترین خودروی فعلی بازار دنیا را می‌سازد، افزود: ما با آزادسازی واردات خودرو مخالفتی نداریم به شرط آنکه دولت در قیمت گذاری خودرو دخالت نکند و این مسئولیت را به خودروساز بسپارد. وی با انتقاد از تسهیلات بانکی موجود با بهره بالا اظهار کرد: در حال حاضر بانک ها تسهیلات با بهره 28 تا 30 درصدی به ما می دهند که بخش بزرگی از قیمت تمام شده خودرو را تشکیل می‌دهد و با سیاستهای تولید مدارانه دولت کاملاً مغایر است.

مدیر عامل سایپا در بیان دلایل افزایش قیمت خودرو و اینکه گفته می شود خودروسازان با کاهش عرضه به دنبال افزایش قیمت خودرو بودند، افزود: در دو ماه نخست امسال بعضی خودروهای تولیدی ما به دلایل مختلف شماره گذاری نشد و همین امر سبب عدم ورود محصولات به بازار شد که برخی بدون اطلاع از این موضوع عنوان می کردند که خودروسازان به صورت عمدی عرضه محصولاتشان را متوقف کرده‌اند.

وی با اشاره به برخی تعابیر به کار رفته برای خودرو پراید گفت: به طور مثال اظهار نظرهای غیر مسئولانه سبب ممانعت برخی کشورها از دریافت محموله‌های صادراتی پراید شد، زیرا ییان این موضوع سبب بدبین شدن رسانه ها و محافل تصمیم گیری آن کشورها نسبت به محصول ایرانی شد. حال سوال اینجاست که آیا خودروهای خارجی هم در کشور خود چنین شرایطی دارند و زیر سنگین ترین انتقادها قرار دارند؟! این در حالی است که خودروهای تیبا و پراید دارای مشتریان زیادی در بعضی کشورهای همسایه هستند.

مدنی در پایان با اشاره به تولید محصول جدید شرکت کیا (سراتو جدید) در سایپا اظهار کرد: همکاری با سایر خودروسازان خارجی نیز در حال اجراست و به زودی شاهد تولید محصولات روز دنیا در سایپا خواهیم بود .
مرجع : ایسنا