به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۸۴۰۳

فروش ترانسفورمرز از 750میلیون دلار گذشت

گروه فرهنگ و هنر: فیلم اکشن و علمی تخیلی «ترانسفورمرها» در سومین هفته نمایش جهانی خود با فروش 102 میلیون دلاری در گیشه خارجی پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای جهان شد.
فروش ترانسفورمرز از 750میلیون دلار گذشت
چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ترانسفورمرها» با فروش 102 میلیون دلاری در سینماهای جهان میزان فروش خود را در گیشه بین‌المللی از مرز 500 میلیون دلار عبور داد تا در مجموع تاکنون فروش جهانی بالغ بر 750 میلیون دلار را برای خود رقم بزند. فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» که این هفته در 12 کشور جدید نیز اکران خود را آغاز کرده بود توانست با فروش 20.4 میلیون دلاری در 1323 سالن سینماهای انگلیس بهترین فروش آغازین سال 2014 تاکنون را در این کشور ثبت کند.

سینماهای مکزیک نیز فروش خیره‌کننده 16.2 میلیون دلار را از محل 649 سالن سینما رقم زدند و سینماهای کلمبیا نیز 5.2 میلیون دلار برای کمپانی پارامونت به ارمغان آوردند. آرژانتینی‌ها نیز علیرغم حضور تیم ملی فوتبال‌شان در فینال جام‌جهانی 2014 برزیل فروش 3.7 میلیون دلاری را از 140 سالن سینما ثبت کردند.

سینماهای چینی این هفته با فروش 25 میلیون دلاری بهترین بازار خارجی فیلم «ترانسفورمرها: عصر انقراض» بودند و در طول سه هفته از آغاز نمایش این فیلم فروش فوق‌العاده بیش از 262 میلیون دلار را برای این فیلم رقم زده‌اند. این فیلم اکشن و علمی تخیلی از این هفته در سینماهای آلمان، فرانسه، ایتالیا، برزیل، سوئیس و استرالیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» محصول کمپانی فاکس قرن بیستم نیز با ثبت فروش 73 میلیون دلاری در سینماهای آمریکای شمالی، پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینماهای آمریکا شد در حالی که با اکران در 26 کشور جهان به فروش 31 میلیون دلار نیز در گیشه بین‌المللی دست یافت. قسمت دوم «سیاره میمون‌ها» از محل 4900 سالن سینمایی که در سراسر جهان در اختیار داشت، 11.4 میلیون دلار در کره‌جنوبی و همچنین 6.6 میلیون دلار در سینماهای استرالیا فروخت.

فیلم «طلوع سیاره میمون‌ها» عملکرد خوبی در سینماهای کشور آسیایی داشت، به گونه‌ای که توانست 1.9 میلیون دلار در مالزی، 1.6 میلیون دلار در تایلند و 1.3 میلیون دلار در سنگاپور فروش داشته باشد. به گزارش اسکرین دیلی، قسمت دوم انیمیشن «چگونه اژدهایتان را تربیت کنید» محصول کمپانی «دریم ورکس» نیز با اضافه کردن 34.4 میلیون دلار از محل بیش از 7600 سالن سینما در 62 کشور جهان فروش خارجی خود را به 199 میلیون ارتقاء داد.

انیمیشن «ریو 2» و فیلم «مردان ایکس: روزهای گذشته آینده» نیز فروش خارجی خود را به ترتیب به 360 و 504 میلیون دلار ارتقاء دادند. فیلم «شیطان صفت» با بازی «آنجلینا جولی» که تاکنون به فروش مجموع 670 میلیون دلار در گیشه آمریکای شمالی و بین‌الملل دست یافته است توانست در این هفته 13.4 میلیون دلار از سینماهای 45 کشور جهان بدست آورد تا فروش خارجی خود را به 447 میلیون دلار افزایش دهد.
مرجع : ایسنا