به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۴۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۸۴۵۴

جایزه خلیل جبران به شاعر مصری رسید

گروه فرهنگ وهنر: جایزه ادبی بین‌المللی جبران خلیل جبران امسال به یک شاعر مصری رسید.
جایزه خلیل جبران به شاعر مصری رسید
فاطمه ناعوت‌، شاعر، نویسنده،‌ مترجم و روزنامه‌نگار مشهور مصری‌، برنده جایزه بین‌المللی جبران خلیل جبران در سال 2014 شد. در بیانیه‌ای که از سوی انجمن احیای میراث عربی واقع در سیدنی استرالیا صادر شد‌، فاطمه ناعوت از مصر‌، فیلیپ رادوک از استرالیا‌، انور حرب‌، خبرنگار لبنانی و یحیی سماوی، شاعر عراقی‌ به عنوان نفرات اول تا چهارم معرفی شدند.

به گزارش شبکه وادی مصر، فاطمه ناعوت در رشته مهندسی معماری از دانشگاه عین الشمس فارغ‌التحصیل شد. او تا کنون 19 کتاب در زمینه‌های شعر‌، ترجمه‌، نقد ادبی، نقد فرهنگی و اندیشه نوشته است و در روزنامه‌ها و مجلات مختلف مصر و کشورهای عربی‌، ستون‌های هفتگی ثابتی دارد و در مقاله‌های زیادی برای روزنامه‌های المصری الیوم، الوطن، مجله 7 ایام، الیوم لسابع، الحیاه چاپ لندن و مجله روز چاپ امارات می‌نویسد.

او که همواره در کارگاه‌های بین‌المللی ترجمه در کنار جمعی از متخصصان این حوزه فعالیت دارد، تاکنون کتاب‌ها و رمان‌های زیادی از نویسندگانی چون ویرجینیا وولف‌، فیلیپ راث، چیماماندا‌ نگوزی آدیچه، هلن فیشر و چینوآ آچبه ترجمه کرده است و نام کشور مصر را در بسیاری از جشنواره‌های ادبی و همایش‌های فرهنگی بین المللی مطرح کرده است. اشعار این شاعر مصری هم تا کنون به زبان‌های زیادی ترجمه شده است.
مرجع : ايسنا