به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۱۵:۵۹
کد مطلب : ۴۸۴۵۸

کارت پستال انتظامی برای سمندریان/عکس

گروه فرهنگ و هنر: تماشاگرانی که شب گذشته - 22 تیر ماه - به تماشای تئاتر رفتند، کارت پستالی با دست‌خط عزت الله انتظامی و تصویر حمید سمندریان دریافت کردند.
روز 22 تیر ماه دومین سالروز درگذشت حمید سمندریان، کارگردان و استاد تئاتر است.



امسال کانون کارگردانان خانه تئاتر تصمیم گرفت مراسمی متفاوت برای درگذشت این هنرمند برگزار کند.بر اساس همین تصمیم، قرار شد تماشاگران تمام تئاترهای تهران به احترام حمید سمندریان سکوت کنند و به پا خیزند. در کنار این، کارت پستالی در میان تماشاگران توزیع شد که یک طرف آن تصویری از حمید سمندریان است و طرف دیگر دست نوشته‌ای به قلم عزت‌الله انتظامی.



حمید سمندریان کارگردان و استاد تئاتر ایران و سرپرست گروه تئاتر «پازارگاد»، زاده‌ی 9 اردیبهشت 1310 است که روز 22 تیر 1391 پس از یک دوره بیماری درگذشت. او با اجرای نمایش‌هایی همچون «اشباح»، «دایره گچی»، «لئوکادیا»، «مرغ دریایی»، «نگاهی از پل»،«آندورا»،«باغ وحش شیشه‌ای»،«طبیب اجباری»، «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی»، «کرگدن»، «بازی استریندبرگ»، «ملاقات بانوی سالخورده» و ... یکی از هنرمندان مطرح تئاتر ایران است. حمید سمندریان هنرمند تئاتر ایران که بعد از عبدالحسین نوشین از او به عنوان پدر تئاتر نوین ایران یاد می‌شود، در کنار اجرای این نمایش‌ها، با پرورش بسیاری از بازیگران تئاتر و سینما، یکی از بزرگترین استادان بازیگری ایران است.
مرجع : ایسنا