به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۳ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : ۴۸۴۸۵

یک سوم موارد آلزایمر قابل پیشگیری است

گروه سلامت: بررسی متخصصان دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد از هر سه مورد ابتلا به بیماری آلزایمر در سراسر جهان یک مورد قابل پیشگیری است.
یک سوم موارد آلزایمر قابل پیشگیری است
به گفته این متخصصان فاکتورهای اصلی خطرزا در بروز این بیماری ورزش نکردن، استعمال سیگار، افسردگی و سطح پایین تحصیلات است. همچنین طبق بررسی مرکز تحقیقات آلزایمر انگلیس فاکتور سن همچنان مهمترین عامل در ابتلا به این بیماری به حساب می‌آید. در این بررسی متخصصان دانشگاه کمبریج با استفاده از اطلاعات موجود به مطالعه هفت فاکتور خطرزا در بیماری آلزایمر پرداخته و دریافتند یک سوم موارد ابتلا به این بیماری به فاکتورهای سبک زندگی مرتبط است که می‌توان آنها را تعدیل و از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کرد. به گفته محققان کاهش دو فاکتور خطرزای ورزش نکردن و استعمال سیگار به میزان 10 درصد می‌تواند از حدود 9 مورد ابتلا به آلزایمر در سال 2050 میلادی پیشگیری کند.

در حال حاضر بررسی‌ها پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2050 میلادی بیش از 106 میلیون فرد مبتلا به آلزایمر در سراسر جهان زندگی خواهند کرد که نسبت به سال 2010 افزایش سه برابری خواهد داشت. به گزارش بی بی سی، پرفسور «کارول براین» از دانشگاه کمبریج گفت: اگرچه روش خاصی برای درمان زوال عقل وجود ندارد اما ممکن است قادر باشیم تا اقدامات مناسبی را برای کاهش خطر ابتلا به این اختلال در سنین بالاتر اتخاذ کنیم.
مرجع : ایسنا