به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۰۱:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۷ ساعت ۰۵:۰۷
کد مطلب : ۴۸۷۰۵

عینک های آفتابی را از دست فروشان نخرید

گروه علمي: یک فوق تخصص چشم گفت: بسیاری از دوره گردها نسبت به فروش عینک‌های آفتابی اقدام می‌کنند که بسیاری از این اقلام فاقد استانداردهای لازم هستند.
عینک های آفتابی را از دست فروشان نخرید
محمد فاتحی با اشاره به اینکه در خرید عینک‌های آفتابی باید به مسایل خاص توجه شود، افزود: این نوع عینک‌ها به لحاظ جنس، نوع و رنگ آن اهمیت ویژه‌ای دارد. وی یادآور شد: رنگ عینک آفتابی باید خاکستری و یا قهوه‌ای باشد و از رنگ‌هایی دیگر مانند زرد و یا سبز در آنها استفاه نشده باشد چرا که این رنگ‌ها به مرور زمان در دید چشم اختلالاتی را ایجاد می‌کنند.

این فوق تخصص چشم عینک‌های uv400 را بهترین نوع آن برای استفاده افراد اعلام کرد و گفت : علاوه بر آن جنس عینک نیز باید از پلی کربنات باشد که بیشتر موج اشعه UBA را بازتاب می‌دهد. وی، تصریح کرد: عینک‌هایی که اشعه ماورا بنفش را به خوبی جذب نمی‌کنند و مردمک چشم را گشادتر می‌کند، استاندارد نیستند.

فاتحی افزود: در مراکز معتبر عینک فروشی دستگاههای خاص برای تعیین میزان اشعه ماورا بنفش وجود دارد و این مهم به اطمینان بخشی خریداران منجر می‌شود. این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در خرید عینک‌های آفتابی برای کودکان نیز باید ویژگی‌های ذکر شده مورد توجه قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان باید عینک‌های آفتابی را از مراکز مجاز به ویژه اپتومتریست‌ها خریداری کنند.
مرجع : ايرنا