به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۶ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۸۷۰۷
7 نکته از وضعیت استقلال در نیم فصل اول

استقلال موفق ترين تيم در نقل و انتقالات

گروه ورزشي: با نگاهي به وضعيت تيم‌هاي مختلف مي‌توان استقلال تهران، نفت تهران و سپاهان اصفهان را موفق‌ترين تيم‌ها در فصل نقل و انتقالات معرفي كرد. به جز اين موضوع چند نكته درباره حضور آبي پوشان در ليگ چهاردهم را در زير مي‌خوانيد:
استقلال موفق ترين تيم در نقل و انتقالات
1- 10 بازی در تهران و 5 بازی خارج از خانه برای استقلال
دوشنبه شب رقابت‌های لیگ چهاردهم قرعه‌کشی شد تا تیم‌های حاضر در رقابت‌ها با حریفان خود آشنا شوند. استقلال در هفته اول رقابت‌ها قرعه به نسبت مناسبی دارد. آبی‌پوشان باید به مصاف راه‌آهن بروند که شرایط نامشخصی دارد و وضعیت نامعلوم مالکیت این باشگاه سبب شده تا راه‌آهن حتی نتواند به اردوی آماده‌سازی برود. و نفرات چندان مناسبی را هم به خدمت نگرفته است.

هر چند باید به این موضوع اشاره داشت که جدال استیلی و قلعه‌نوعی همیشه حساسیت‌های خاص خود را دارد ولی با توجه به وضعیتی که از راه‌آهن شاهد هستیم به نظر می‌رسد در صورت حل مشکل این تیم تا به خود بیاید و بتواند به آمادگی مطلوب برسد، چند هفته‌ای طول می‌کشد و این موضوع به نفع تیم‌هایی از جمله استقلال است که در هفته اول با شاگردان استیلی دیدار می‌کنند. اما استقلال در هفته دوم هم کار چندان مشکلی پیش رو ندارد. دیدار با شاگردان عبداله ویسی در تهران نباید برای قلعه‌نوعی و شاگردانش چندان بازی سختی باشد. مخصوصا این که استقلال در تهران میزبان استقلال خوزستان است و می‌تواند از امتیاز میزبانی به بهترین شکل ممکن سود ببرد.

2- دیدار با سپاهان در هفته سوم
اما استقلال اولین دیدار مشکل خود را در هفته سوم برگزار می‌کند. جایی که برای اولین بار در لیگ چهاردهم باید از تهران خارج شود و به اصفهان برود. استقلال سومین بازی خود در لیگ برتر را مقابل سپاهان برگزار می‌کند و میهمان است. تیم اصفهانی هم خریدهای خوبی داشته و به نظر می‌رسد دیداری مشکل برای هر دو تیم باشد.

3- رحمتی هفته پنجم به استقلال می‌رسد
اما جالب‌ترین مصاف لیگ چهاردهم را می‌توان به رویارویی رحمتی و ساموئل با هم تیمی‌های سابق خود ربط داد. پیکان در هفته پنجم میزبان استقلال است و شاید بسیاری از اهالی فوتبال از همین حالا منتظر باشند تا رحمتی را مقابل استقلال ببینند و متوجه شوند که این دیدار چه حواشی در پی خواهد داشت. در این دیدار باید دید دروازه‌بان سابق استقلال برای رخصت گرفتن نزد قلعه‌نوعی می‌رود یا نه؟!

4- جدال منصوریان و قلعه‌نوعی
دیگر مصاف جذاب و دیدنی لیگ برتر رویارویی نفت تهران با استقلال در هفته هشتم رقابت‌ها است. از یک سو علیرضا منصوریان بازیکن محبوب سال‌های نه چندان دور استقلال سرمربی نفت است و از سوی دیگر امیر قلعه‌نوعی پرافتخارترین مربی لیگ برتر روی نیمکت ذخیره آبی‌پوشان نشسته. در این دیدار باید دید تفکرات نو و جوان منصوریان جواب می‌دهد یا تجربه بالای امیر قلعه‌نوعی در چیدمان استقلال!

5- مصاف با قهرمان
استقلال در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف قهرمان فصل پیش رقابت‌ها می‌رود. رویارویی استقلال و فولاد خوزستان در تهران جذابیت‌های بسیاری را در پی خواهد داشت و باید دید فولاد می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؟!

6- زوج عنایتی و اکبرپور مقابل استقلال
دیدار هفته دوازهم استقلال از این جهت حساسیت بالایی دارد که زوج خط حمله پدیده یعنی عنایتی و اکبرپور مقابل استقلال قرار می‌گیرند. این دو بازیکن به شکلی از جمع آبی‌پوشان جدا شدند که دلخوری زیادی از قلعه‌نوعی دارند و در هفته دوازدهم سعی می‌کنند توانایی‌های خود را به سرمربی استقلال ثابت کنند.

7- داربی در هفته پایانی
برخلاف سال‌های گذشته که گاهی دیدارهای هفته پایانی تشریفاتی می‌شد، در لیگ چهاردهم استقلال دیداری حیثیتی دارد و باید به مصاف پرسپولیس برود. داربی آنقد حساس و پرتنش است که اگر در هفته پایانی و به صورت تشریفاتی هم برگزار شود، جذابیت‌های خاص خود را خواهد داشت.

برنامه بازی‌های استقلال در نیم فصل
راه‌آهن – استقلال
استقلال – استقلال خوزستان
سپاهان – استقلال
استقلال – سایپا
پیکان – استقلال
استقلال – گسترش فولاد
نفت مسجدسلیمان – استقلال
نفت تهران – استقلال
استقلال – فولاد خوزستان
ذوب‌آهن – استقلال
استقلال – ملوان
پدیده مشهد – استقلال
استقلال – صبای قم
تراکتورسازی – استقلال
استقلال – پرسپولیس