کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جایگاه باورنکردنی ایران در سرعت اینترنت!

سيتنا , 2 شهريور 1391 ساعت 10:54

گروه علمي و فناوري: به استناد آخرین نمودار منتشر شده توسط وب سایت معتبر "نت‌ایندکس" در خصوص متوسط سرعت دانلود اینترنت خانگی در کشورهای مختلف دنیا، ایران در میان ۱۷۶ کشور جهان در جایگاه ۱۶۴ ام قرار گرفت.


به گزارش سيتنا، این رتبه بندی بر اساس میلیون‌ها تستی که برای بررسی متوسط سرعت دانلود اینترنت در کشورهای مختلف جهان توسط وب سایت Speedtest.net انجام می‌شود در بازه‌های زمانی ۳۰ روزه مورد بازبینی قرار می‌گیرد.

بر اساس جدولی که سرعت اینترنت در کشورهای مختلف جهان را از ۲۰ فوریه ۲۰۱۰ تا ۲۱ آگوست ۲۰۱۲ مورد ارزیابی قرار داده است، ایران با سرعت اینترنت Mbps ۱.۴۳ و سقوط دیگربار در این جدول در جایگاه ۱۶۴ ام قرار گرفته است. گفتنی است؛ بازبینی رتبه‎ی ایران در این جدول طی ماه‎های اخیر نشان از سقوط ایران در میان کشورهای مختلف دنیا دارد.
به عنوان مثال پیش از این و بر اساس جدولی که ۲۳ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شده بود، ایران با سرعت اینترنت Mbps ۱.۳۷ توانسته بود رتبه‎ی ۱۵۵ ام را کسب کند.
در این جدول کشورهای هنگ کنگ با سرعت دانلود Mbps ۴۲.۸۴، لوکزامبورگ با Mbps ۳۳.۹۴، لیتوانی با Mbps ۳۳.۱۴، کره جنوبی با Mbps ۳۲.۹۹، تایوان با Mbps ۳۱.۴۲، سنگاپور با Mbps ۳۰.۹۹، ژاپن با Mbps ۲۹.۱۵، هلند با Mbps ۲۷.۵۱، لتونی با Mbps۲۷.۴۷، سوئد با Mbps ۲۷.۴۴ در جایگاه اول تا دهم دنیا قرار دارند.
با بررسی و نگاهی اجمالی به این جدول و جایگاه ایران در میان کشورهای مختلف دنیا می‎توان به آمارهای ارائه شده از سوی مسوولان وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات در مورد وضعیت اینترنت در ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا با تردید نگریست.


کد مطلب: 4875

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/4875/جایگاه-باورنکردنی-ایران-سرعت-اینترنت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir