به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۸۸۱۹

چالش فرسودگی حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت

گروه جامعه: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه ماهانه 75 اتوبوس از چرخه حمل و‌نقل شهری خارج و وارد ناوگان فرسوده اتوبوسرانی می‌شود، تاکید کرد: باید سریعا برای فرسودگی اتوبوس‌ها چاره‌ای اندیشیده شود.
چالش فرسودگی حمل‌و‌نقل عمومی پایتخت
پیمان سنندجی درباره آخرین وضعیت اتوبوس‌های فرسوده، گفت: طبق مصوبه باید اتوبوس فرسوده بعد هشت سال از رده خارج شود و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند اما در حال حاضر این روند وجود ندارد. وی افزود: دو راه برای نوسازی ناوگان وجود دارد. یکی اینکه دولت نسبت به خریداری اتوبوس اقدام کند و با یارانه اتوبوس را تحویل اتوبوسرانی دهد و آنها هم بر اساس نرخ مصوب مشغول به کار شوند. راه دوم این است که شهرداری خود اتوبوس را خریداری کند که در حال حاضر عمدتا شیوه دوم اتفاق می‌افتد.

سنندجی با اعلام اینکه شهرداری، سال گذشته 1000 دستگاه اتوبوس دو کابین خریداری کرده است، گفت: خرید 450 دستگاه دیگر در دستور کار است که در حال حاضر 200 دستگاه مرحله نهایی خرید را سپری می‌کنند و 250 دستگاه دیگر تا پایان سال وارد اتوبوسرانی می‌شوند. وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط اتوبوس‌های خرید شهرداری تهران وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شود، گفت: 2000 دستگاه اتوبوس فرسوده وجود دارد که باید برای جایگزینی آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

سنندجی درباره واردات اتوبوس‌های سه کابین نیز تصریح کرد: سال گذشته یک دستگاه اتوبوس سه کابین هیبریدی وارد ناوگان اتوبوسرانی کردیم که اگر معابر شهر تهران این امکان را بدهد و ظرفیت لازم را داشته باشد، برای خطوط BRT‌ می‌توانیم اتوبوس‌های سه کابین را داشته باشیم اما اتوبوس‌های دو کابین هم کارایی دارد و هم مردم راضی هستند.
مرجع : ايسنا