به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب : ۴۸۹۷۵

600 هزار میلیارد ریال بدهی به تامین اجتماعی میراث دولت دهم برای دولت یازدهم!

گروه جامعه: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی 60 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد که این بدهی از دولت قبل بر جای مانده است.
600 هزار میلیارد ریال بدهی به تامین اجتماعی میراث دولت دهم برای دولت یازدهم!
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، «سیدتقی نوربخش» در جمع تشکل های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی افزود: مطالبات امروز کارگران از سازمان تامین اجتماعی در راستای منافع و مصالح این سازمان است، در حالی که در گذشته ای نه چندان دور مطالبات و نگرانی های مربوط به این سازمان شکل و رنگ دیگری داشت و نشان دهنده نگرانی کارگران از شرایط این سازمان بود. منافع و مصالح کارگران در سازمان تامین اجتماعی مورد توجه مدیریت این سازمان است و اجازه هیچ گونه معامله و دخل و تصرف در اموال بیمه شدگان این سازمان را نخواهم داد.

این مقام تامین اجتماعی گفت: گام های مثبتی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی توسط دولت برداشته شده و برخلاف سال های گذشته تلاش می کنیم که اموال این سازمان دچار دست اندازی نشود، تلاش ما برای حفظ و حراست از اموال بیمه شدگان تامین اجتماعی است. مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی افزود: حقوق مستمری بگیران 25 درصد افزایش داشت که تامین اجتماعی پنج درصد از این افزایش را که مربوط به ماه های فروردین و اردیبهشت است به مستمری بگیران غیر حداقل بگیر خود بدهکار است و این پنج درصد را قبل از عیدسعید فطر پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی برنامه گسترده ای برای درمان این سازمان دارد و یکی از این برنامه ها رایگان شدن فرانشیز برای مستمری بگیران است. نوربخش تصریح کرد: در طرح تحول سلامت، نیاز به خرید تجهیزات از خارج بیمارستان برای بیمار کم شده و در گام اول این طرح 100 درصد درمان مستمری بگیران و بازنشستگان به صورت رایگان انجام شده و قصد تعمیم آن را به سایر گروه ها را نیز داریم.

وی گفت: با اجرای طرح ارجاع بیماران در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی، تلاش می کنیم تا امکانات بیشتری با سهولت در اختیار بیمه شدگان قرار دهیم و با حذف دفترچه درمان و جایگزین کردن کارت هوشمند خدمات مطلوب تری را به مخاطبان تامین اجتماعی در سراسر کشور ارائه کنیم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: کارکنان و مدیران این سازمان از تمام پتانسیل ها و ظرفیت های سازمان برای ارائه خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان استفاده می کنند و امیدوارم بتوانیم هر روز بهتر از گذشته عمل کنیم و بخشی از مشکلات مربوط به بیمه شدگان، را حل کنیم.