به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۰۹:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۸۹۸۶

کاهش 6 درصدی حجم آب ورودی به سدها

گروه جامعه: همزمان با افزایش دما و اعلام هشدارها برای صرفه جویی مصرف آب در سراسر کشور، میزان ورودی آب به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 92) تاکنون در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته شش درصد کاهش یافته است.
کاهش 6 درصدی حجم آب ورودی به سدها
حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با شش درصد کاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به 30 میلیارد و 90 میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 31 میلیارد و 900 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهر ماه 92) تاکنون، 23 میلیارد و 460 میلیون مترمکعب گزارش شده است، در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان 25 میلیارد و 510 میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، 8 درصد کاهش نشان می دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور نیز هم اکنون 25 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل 4.3 درصد افزایش نشان می دهد. بر اساس این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 24 میلیارد و 500 میلیون مترمکعب گزارش شده بود. مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.3 میلیارد مترمکعب گزارش شده است.
مرجع : ايرنا