به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۰ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۹۱۰۵

«ابوبکر الاسترالیایی» عامل حمله انتحاری

گروه بين​الملل: «ابوبکر الاسترالیایی» نوجوان 18 ساله استرالیایی در انفجار انتحاری بغداد که چندین کشته بر جای گذاشت، دست داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، ابوبکر الاسترالیایی، نوجوان 18 ساله استرالیایی کسی است که در انفجار انتحاری مرگبار روز پنج‌شنبه عراق دست داشت و جورج برندیس، دادستان کل استرالیا این اقدام را یک تحول «نگران‌کننده» توصیف کرده است. در انفجار انتحاری روز پنج‌شنبه در نزدیک مسجدی در بغداد، ده‌ها تن کشته شدند که از جمله آن یک نوجوان اهل ملبورن استرالیا بود که سال گذشته میلادی به بغداد سفر کرده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که داعش نام این نوجوان را ابوبکر الاسترالیایی اعلام کرده و دادستان کل استرالیا نیز تایید کرده که وی استرالیایی بوده است.

دادستان کل استرالیا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این یک تحول نگران‌کننده و مثالی از اوضاع وحشتناک و خطرناک در عراق است. دولت استرالیا به شدت خشونت‌های اخیر و اقدامات خشونت‌بار در عراق را محکوم می‌کند و به شدت نگران حضور و دخالت استرالیا در این فعالیت‌هاست. من بارها گفته‌ام که حضور اتباع استرالیا در درگیری‌های عراق و سوریه غیرقانونی است و دولت استرالیا به اتباع کشور تاکید کرده که به این منطقه سفر نکنند. 
در بیانیه دادستان کل استرالیا آمده است: ابوبکر الاسترالی دومین عامل انتحاری تبعه استرالیا در عراق و سوریه بود. ماه گذشته میلادی، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که به شدت نگران حضور 150 تبعه این کشور است که برخی دارای شهروندی دوگانه هستند در حال آموزش اقدامات تروریستی‌اند تا در کنار شبه نظامیان سوری و عراقی بجنگند. دادستان کل استرالیا ادامه داد: حضور اتباع استرالیا در درگیری‌های عراق و سوریه تهدیدی علیه امنیت داخلی کشور است چرا که این افراد به کشور بازگشته و به دنبال خشونت هستند. دولت استرالیا به انجام اقدامات خود برای دور نگه داشتن اتباع استرالیا و کشور از این درگیری‌ها همچنان ادامه می‌دهد.
مرجع : ايسنا