به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۴۹۱۵۶
افطاری وزیر علوم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی

هیچ وقت، استیضاح را دور ندیده‌ایم

گروه دانشگاه: معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در نشست تشکل های دانشجویی ضمن تشکر از دانشجویان به خاطر حضورشان در این نشست و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه گفت: زبان تیز و گزنده شما برای ما شیرین است. البته صحبت های شما را قبلا از تریبون های دیگر شنیده بودیم ولی از گفته های شما دلگیر نشدیم.
هیچ وقت، استیضاح را دور ندیده‌ایم
دکتر سیدضیا هاشمی در ادامه افزود: ما هیچ وقت، استیضاح را دور ندیده ایم و نشست امشب هیچ ربطی به مسئله استیضاح ندارد بلکه مصداقی از سنت حسنه افطاری وزیر علوم با نمایندگان تشکل های دانشجویی است. وی تأکید کرد: ما مسائل و حرف های شما را از تریبون های مختلف می شنویم و معتقدیم که نقد حق شما و انتظار ماست، البته نقدهای جامع و نه نقدهای یک سویه. تشکل های دانشجویی حق دارند در گفتگو با بالاترین مقامات رسمی کشور و مقامات دانشگاهها در موضع نقد قرار گیرند و حرف های خود را بزنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم حمایت مادی و معنوی از دانشجویان را وظیفه خود دانست و اظهار داشت: مادامی که قانون، اخلاق و ادب رعایت شود این حمایت ها ادامه می یابد. وی تأکید کرد: توقع ما از شما این است که مدافع حرکت علمی بوده و خود نیز اهل علم باشید همانطور که مدیران وزارت علوم در حال حاضر در تراز اول علم قرار دارند. دکتر هاشمی ضمن اظهار خوشحالی از حمایت دانشجویان از وزارت علوم در مبارزه با تبعیض، رانت و فساد گفت: انتظار از شما به عنوان تشکل های ولایی نمی تواند غیر از این باشد و اینکه تشکل ها در مقابل قدرت مشروع، نقاد باشند، نشانی از یک نظام دینی علوی است.

وی در ادامه به رشد علمی ایران اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که روند رشد علمی ایران را که از 12-13 سال قبل آغاز شده، با قوت ادامه دهیم. وی در پایان تأکید کرد: رویکرد ما کاملا علمی است. هیچ کس دکتر فرجی دانا را به عنوان یک فرد سیاسی نمی شناسد، بلکه او را در جایگاه یک شخصیت علمی می شناسند.

دکتر حسین میرزایی مدیر کل دفتر پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این نشست ارتباط تنگاتنگ و تعامل با دانشجویان را از برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: حمایت از تشکل های دانشجویی جزو برنامه های اساسی معاونت فرهنگی و اجتماعی است. وی با تأکید بر ضرورت تعامل مابین اتحادیه ها گفت: با توجه به دغدغه های مشترک، برنامه های مشترکی پیش بینی شده و ما از برنامه های تشکل ها و اتحادیه ها استقبال و حمایت می کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: برنامه های مشترک به ما امکان می دهد که از فرصت ها در جهت هم افزایی و اعتلای نظام استفاده کنیم و با رویکرد هم افزایانه هر روز بیش از پیش در دفاع از مذهب، دین و کیان نظام و انقلاب بکوشیم.

گفتنی است در این نشست اعضای شورای مرکزی اتحادیه های تشکل های دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور محورها و موارد زیر را مطرح کردند:
- دفاع از رویکرد قانونی مجموعه وزارت علوم در حوزه تشکل ها
- حمایت دانشجویان از جلوگیری از تخلفات واقع شده در حوزه بورسیه ها
- تقاضای حضور تشکل های دانشجویی در نشست های مختلف با ریاست جمهوری
- سئوال پیرامون برنامه های وزیر برای اسلامی شدن دانشگاهها و ایجاد جو معنوی در دانشگاهها
- سؤال پیرامون بحث حجاب و عفاف در دانشگاهها
- انتقاد به افزایش ظرفیت دکترا در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های سراسری
- دغدغه سیاسی شدن دانشگاهها
- پیشنهاد برای کم شدن بوروکراسی اخذ مجوز برای تشکل های دانشجویی
- پی گیری برای رونق کرسی های آزاداندیشی
- پی گیری برای رشد فضای تضارب آرا در دانشگاهها
- باز گذاشتن فضای دانشگاهها و خروجی خواستن از دانشگاه در بعد علمی
- حمایت های معنوی علاوه بر حمایت های مالی از تشکل ها
- حمایت از دولت و وزارت علوم در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی
- سؤال پیرامون جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب رؤسای دانشگاهها
- تسهیل روند تبدیل تشکل ها به اتحادیه
- توجه خاص به مسائل رفاهی دانشجویان
- ارتقای کیفی آزمایشگاه های دانشگاهها
- سؤال پیرامون بازنگری علوم انسانی در دانشگاهها
- تشکر از ظلم ستیزی در دانشگاهها
- انتقاد به جذب هیئت علمی با سطح علمی پایین
- توجه به روند نگران کننده پردیس های پولی
- سؤال پیرامون شورای اسلامی شدن دانشگاهها و مطالبه گزارش عملکرد آن
- لزوم بازگشت استقلال به دانشگاهها

سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۴/۳۱ ۱۹:۵۳
وزیر محترم علوم ما از برنامه های شما حمایت می کنیم پذیرش دانشجوی دکتری را متناسب با نیازهای کشور به میزان سال 1384 کاهش دهید . تا زمانی که از طرف بازار و صنعت برای دانشگاه تقاضا ایجاد نشود رشد علمی به معنای واقعی انجام نخواهد گرفت و با سیاست های دستوری نیز پیوند دانشگاه و صنعت برقرار نمی شود آنهایی که مسبب وضعیت بحرانی اقتصاد و تولید هستند مسببان واقعی ضعف های دانشگاهها نیز هستند (242239)