به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۹۱۹۹
در حمله پهپادهای آمریکایی

6 فرمانده القاعده در پاکستان کشته شدند

گروه بين الملل: در حمله یک هواپیمای بی‌سرنشین آمریکایی به یکی از مواضع شورشیان در وزیرستان شمالی دست‌کم شش تن از فرماندهان شبکه تروریستی القاعده کشته شدند. گفته می‌شود مصطفی ابویزید، فرمانده بلندپایه القاعده در میان کشته‌شدگان است.
6 فرمانده القاعده در پاکستان کشته شدند
خبرگزاری آلمان به نقل از روزنامه پاکستانی "نیوز اینترنشنال" گزارش داد که حمله‌ی هواپیمای بی‌سرنشین (پهپاد) آمریکایی به یکی از مواضع شورشیان وابسته به القاعده صورت گرفته است. یکی از کشته‌شدگان، مصطفی ابویزید، فرمانده بلندپایه القاعده در پاکستان است. ابویزید یکی از نزدیکان اسامه بن لادن، بنیانگذار القاعده بود که در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سنافی النصر، یکی از اقوام بن لادن که در سوریه فعالیت می‌کند و با شاخه القاعده در پاکستان رابطه تنگاتنگ دارد، تایید کرد که شش تن از "بهترین همرزمان" خود را در پاکستان از دست داده است. او در این رابطه از عبدالرحمن الکویتی نیز نام برده است. الکویتی اخیرا به فرماندهی شاخه "خراسان تاریخی" القاعده منصوب شده بود. از دید شبکه تروریستی القاعده، "خراسان تاریخی" شامل بخش‌هایی از ایران، افغانستان، پاکستان و چین است.

ارتش پاکستان و نیروهای آمریکایی از نیمه ماه ژوئن عملیات گسترده‌ای را علیه شورشیان در وزیرستان شمالی آغاز کرده‌اند. این اقدام نظامی باعث شده است که صدها هزار تن از ساکنان این منطقه خانه‌های خود را ترک کنند. در روزهای ۲۴ و ۲۵ تیرماه نیروی هوایی پاکستان به کمک پهپادهای آمریکایی دست‌کم ۵۰ تن از شورشیان وابسته به طالبان را در این منطقه کشت.