به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۹۳۷۷

آرمین تشکری: نزدیک بود تاریخ ‌ساز شویم

گروه ورزشي: ‌سرعتی‌ زن تیم ملی والیبال ایران گفت: اگر خستگی، اعضای تیم ملی والیبال را تحت تاثیر قرار نمی ‌داد در لیگ جهانی تاریخ ‌ساز می ‌شدیم.
آرمین تشکری: نزدیک بود تاریخ ‌ساز شویم
آرمین تشکری با اشاره به عملکرد تیم ملی در رقابت ‌های لیگ جهانی 2014 اظهار کرد: امسال در دور مقدماتی رقابت ‌های لیگ جهانی والیبال با تیم ‌های گردن‌ کلفتی هم‌ گروه بودیم. وی تصریح کرد: در این گروه سخت و دشوار، فقط همت و انگیزه مثال ‌زدنی بازیکنان تیم بود که می ‌توانست از پس تیم‌ های بزرگی چون لهستان، برزیل و ایتالیا بربیاید و خوشبختانه در پایان بازی ‌های مقدماتی، هم ‌امتیاز با ایتالیا به عنوان تیم دوم راهی مرحله نهایی شدیم. تشکری با اشاره به مرحله نهایی لیگ جهانی افزود: در دور دوم با روسیه و برزیل تیم ‌های اول و دوم جهان هم‌ گروه شدیم که با قاطعیت از این گروه صعود کردیم. عضو تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: در ایتالیا بازی ‌های خوبی به نمایش گذاشتیم اما از نظر روانی و جسمی تک‌ تک بازیکنان خسته بودند.

تشکری ادامه داد: سفرهای مارکوپولویی تیم ملی در لیگ جهانی بر کیفیت کار بازیکنان تاثیر گذاشت و در بازی ‌های آخر خستگی در میان بازیکنان مشهود بود. سرعتی ‌زن تیم ملی والیبال تاکید کرد: در بازی ‌های آخر بخصوص بازی برابر آمریکا و ایتالیا، توانایی لازم را نداشتیم و بدن‌ ها تحلیل رفته بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا خستگی تنها عامل باخت تیم ملی برابر آمریکا بود یا خیر؟ یادآور شد: اگر همین امروز هم با آمریکا بازی کنیم شاید فقط بتوانیم از آن ‌ها گیم بگیریم، چراکه در حال حاضر والیبال آمریکا یک سروگردن از بقیه کشورها بالاتر است. آمریکا والیبال بی ‌نقصی ارائه داد و خیلی راحت بر بام لیگ جهانی ایستاد. تشکری با بیان اینکه والیبال آمریکا و ایتالیا قابل مقایسه نیست، اضافه کرد: بازی آخر ما با ایتالیا فرق می‌ کرد، ما می‌ توانستیم ایتالیا را شکست دهیم و تاریخ ‌ساز شویم، چرا که نسبت به تیم میزبان چیزی کم نداشتیم.

عضو تیم ملی والیبال در خصوص عملکرد خود در لیگ جهانی هم تصریح کرد: در تمرینات در حد توان کار می ‌کنم، اینکه کم بازی کردم یا زیاد، تصمیمی بود که کواچ گرفت و به آن احترام می ‌گذارم. اما همیشه گفته ‌ام اگر حتی یک امتیاز برای تیم ملی کسب کنم گرفتن همین امتیاز برای من یک افتخار بزرگ محسوب می ‌شود. تشکری در خصوص برنامه ‌های آتی تیم ملی و حضور در بازی ‌های جهانی لهستان هم خاطرنشان کرد: قرار است چند روزی استراحت کنیم و دوباره به اردوهای تیم ملی ملحق شویم. بعد از چند روز تمرین در تهران به آمریکا سفر کرده و در این کشور چهار بازی تدارکاتی با قهرمان لیگ جهانی برگزار می ‌کنیم. وی یادآور شد: والیبال غیرقابل پیش‌ بینی است. یک روز به یک تیم سه بر صفر بازی را واگذار می‌ کنیم و روز بعد همان تیم را سه بر صفر شکست می‌ دهیم. سرعتی ‌زن تیم ملی در پایان افزود: همین غیرقابل پیش ‌بینی بودن والیبال باعث می‌ شود تا در خصوص بازی ‌های جهانی اظهار نظر نکنم، البته در لهستان رفتن روی سکو بعید نیست، چرا که در لیگ جهانی ما به چهارمی قانع شده بودیم.
مرجع : ايسنا