به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۹۳۹۸

کادر فنی والیبال باید تقویت شود

گروه ورزشي: کارشناس والیبال ایران در ارزیابی از شرایط تیم ملی در لیگ جهانی تاکید کرد: تکرار مقام چهارمی کار بسیار دشواری است و کادر فنی نیاز به تقویت دارد.
کادر فنی والیبال باید تقویت شود
عباس برقی گفت: نتیجه تیم ملی والیبال ایران خیلی خوب بود. شخصا انتظار داشتم که ایران در بهترین شرایط جزو شش تیم برتر مسابقات باشد. اما حضور در جمع چهار تیم برتر مسابقات نتیجه بسیار خوبی است. وی افزود: باید بپذیریم که کواچ به عنوان سرمربی تیم ملی قبلا در این سطح فعالیت نداشته است. قاعدتا شخصی که اولین تجربه خود را در این سطح پشت سر می گذارد در قیاس با همتایش در تیم حریف که سال ها تجربه دارد، ممکن است دچار اشتباه شود. به هر حال فدراسیون والیبال ایران در مقطعی باید درباره سرمربی تیم ملی تصمیم گیری می‌کرد که گزینه ای بهتر از کواچ نداشت.

مربی سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که سرمربی تیم ملی در امتیاز 24 بر 17 زمان گرفته است. گاهی تیم ایران در شرایطی بازی می کرد که پاسور بیرون بود. این موارد به سرمربی تیم بر نمی گردد بلکه بیشتر به دستیارانش مربوط است. نباید صرفا از کار سرمربی انتقاد کرد. یک حاکم خوب باید وزیران خوبی داشته باشد. حکومت خوب فقط به رئیس جمهور بر نمی گردد بلکه تیم حاکمیتی باید شرایط را خوب مدیریت کند. کواچ به تنهایی نباید تجزیه و تحلیل شود. صراحتا می گویم که چورا فردی نبود که در غیاب سرمربی تیم ملی بتواند ملی پوشان ایران را خوب تمرین دهد. دستیاران کواچ باید در زمان های حساس از او بخواهند که تایم استراحت بگیرد.

عباس برقی خاطر نشان کرد: مدیریت کواچ با ولاسکو فاصله زیادی دارد. در حین بازی اتفاق های زیادی می افتاد که به مدیریت او در حین مسابقه برمی گردد. اتفاق هایی که در زمین می افتاد گاهی برای کارشناسان قابل فهم نبود. کسی دلایل برخی از تعویض ها را متوجه نمی شد. برای استمرار موفقیت های والیبال باید کنار کواچ افراد قویتری باشند. چورا در جایگاهی نیست که تیم ملی ایران را تمرین دهد. او قبلا تنها در سطح باشگاهی فعالیت کرده است. ولاسکو خودش تمرینات را چک می کرد. اما در این دوره چورا تیم ملی را تمرین داد که در برخی از باشگاه های ایران سابقه فعالیت داشت. این شرایط متفاوت است و نتیجه متفاوتی می دهد.

کارشناس والیبال تاکید کرد: کادرفنی تیم ملی نیاز به تقویت دارد. تکرار همین مقام چهارمی کار بسیار دشواری است. فدراسیون دوست داشت افرادی در حد و اندازه ولاسکو و آناستازی هدایت تیم ملی را بپذیرند اما مشکلات زیادی از جمله مسائل مالی را پیش رو داشت. والیبال ایران امروز ظرفیت های زیادی دارد. شاهد بودیم که موفقیت های تیم ملی چه شور و شعفی در جامعه ایران ایجاد کرد پس نیاز است تا برنامه های ملی‌پوشان با دقت بیشتری دنبال شود.
مرجع : ايسنا