به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۴۹۵۵۵

فضای سیاسی جامعه نیازمند نشاط است

گروه سیاسی: ضیافت افطاری شورای هماهنگی دانشجویان اصلاح‌طلب دانشگاه‌های تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب برگزار شد.
فضای سیاسی جامعه نیازمند نشاط است
در این مراسم، علی شکوری‌راد طی سخنانی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صیهونیستی علیه مردم مظلوم غزه گفت: مردم مصیبت‌زده غزه زیر آتشبار موشک‌ها و حملات رژیم صیهونیستی قرار گرفته‌اند و نیازمند کمک‌های دارویی و غذایی هستند و ما باید به یادشان باشیم و به آنها کمک کنیم و امیدوارم به عنوان بخشی از جامعه جهانی مسلمانان، در این کمک سهم بیشتری داشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس ششم  در ادامه به نقش دانشجویان در سیاست‌ورزی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: آنچه دانشجویان و بالاخص دانشجویان سیاسی را از سایر اقشار مهمتر و متمایز می‌کند، این است که در کشورمان تحزب و سازمان‌یابی باید و شاید به رسمیت شناخته نمی‌شود و بار سیاسی احزاب و تشکل‌های مدنی در برهه‌های مختلف بر دوش دانشجویان افتاده است. شکوری‌راد با بیان اینکه دانشجویان در برهه‌های مختلف کشور توانسته‌اند کارهای بزرگی بکنند، یادآور شد: این تاثیرگذاری آنها موجب شده تا سیبل کسانی شوند که فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبانه را برنمی‌تابند و بنابراین دانشجویان در برهه‌های مختلف، بارها هزینه‌های سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نقش جریانات دانشجویی در دهه 60 در فضای سیاسی کشور خاطرنشان کرد: بعد از رحلت امام خمینی فشار سنگینی بر دانشجویان وارد آمد و فشارهای سیاسی و امنیتی در کشور حاکم شد تا آنکه مقام معظم رهبری در سال 73، اظهار داشتند که «خدا لعنت کند هر آنکه می‌خواهد دانشجو سیاسی نباشد» که این جمله شرایط بر بازگشت پویایی سیاسی در دانشگاه فراهم آمد و در پی آن، دولت اصلاحات در سال 76 پدید آمد. وی افزود: البته دانشجویان هزینه اثرگذاری‌شان را با فاجعه کوی دانشگاه در 18 تیر 78 دیدند که سیبل مخالفان اصلاحات شدند و این ضربه هوشمندانه از سوی مخالفان اصلاحات، موجب شد تا دانشجویان هم در درون و هم از بیرون دچار بحران شوند و به رادیکالیزه شدن آنها کمک کند.

این نماینده سابق مجلس  با بیان اینکه در پی انتخابات سال گذشته، دانشجویانی که با محرومیت‌های سیاسی روبه‌رو بودند، توانستند نفسی تازه کنند، تصریح کرد: در جلسه امشب، شاهد گردهمایی دانشجویان و نشاط سیاسی هستیم و امیدواریم که این نشاط به فضای دانشگاه‌ها و جامعه اضافه گردد. شکوری‌راد با تاکید بر اینکه فضای سیاسی جامعه نیازمند نشاط است، عنوان کرد: این نشاط باید از طریق دانشگاه‌ها به منصه ظهور برسد و دانشگاه‌ها می‌توانند نشاط‌شان را به جامعه تسری دهند. این فعال سیاسی در پایان تاکید کرد: امیدوارم دانشجویان با شناخت دقیق از واقعیات جامعه و تجربه‌اندوزی از تجارب دوران دولت اصلاحات و بعد از آن، شاهد اثرگذاری بیشتر آنها در عرصه‌های مختلف باشیم.
مرجع : ایلنا

بااصول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۵ ۱۸:۲۵
من مخالفم دانشجوباید تمام فکرش درسش باشدکه مشروط نشود.دانشجورا چه کارباسیاست؟بایدچشم خودرا به همه زدوبندها واختلاسها وبورسیه های غیرقانونی وفامیل بازی وباندبازی ببندد مثل 8سال گذشته وگرنه باید ستاره دار شودما دانشجوی خنثی می خواهیم.اگه وام دانشجویی وسفر مکه وخوابگاه خوب میخواد بایدسکوت کند.ماپایداریها ارادتمندچنین دانشجویانی هستیم. (242849)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۰۵ ۲۰:۴۹
ای بابا دلت خوشه ها! (242867)