به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۰۷ ساعت ۱۷:۵۷
کد مطلب : ۴۹۷۹۳

اتهامی جدید علیه نخست وزیر تایلند

گروه بین الملل: رسانه‌های تایلند گزارش دادند کمیسیون انتخاباتی این کشور نخست وزیر سابق را به سوءاستفاده از قدرت از طریق استفاده از بودجه عمومی برای تبلیغات انتخاباتی متهم کرده است.
اتهامی جدید علیه نخست وزیر تایلند
به گزارش از خبرگزاری شینهوا، روزنامه بانکوک پست گزارش داد، بازرسان کمیسیون انتخاباتی تایلند، یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر سابق این کشور را همراه با 8هشت تن از وزرای کابینه سابق وی و همچنین رییس پلیس سابق، متهم کردند که پیش از انتخابات سراسری دوم فوریه با سفرهای انتخاباتی که انجام دادند، قانون اساسی سال 2007 را نقض کردند. این در حالی است که قانون اساسی سال 2007 در تایلند لغو شد. چندی پیش کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند نیز شیناواترا را متهم کرده بود در جریان طرح اعطای یارانه برنج، وظایف خود را نادیده گرفته است. وی اکنون با اتهام جدیدی ازسوی کمیسیون انتخاباتی روبه‌رو است.

کمیسیون ملی مبارزه با فساد تایلند پرونده شیناواترا را به منظور کیفرخواست به دفتر دادستان کل ارجاع داده است و اگر شیناواترا در این پرونده محکوم شود ممکن است مجازات زندان در انتظار وی باشد. سفرهایی که کمیسیون انتخابات تایلند به آن اشاره کرده، درحالی انجام شده بودند که شیناواترا و کابینه وی در وضعیت دولت موقت که پس از انحلال مجلس نمایندگان تایلند در تاریخ نهم دسامبر گذشته تشدید شده بود، قرار داشتند. به گفته یک منبع خبری، این سفرها ناقض بخش 181 قانون اساسی سال 2007 هستند که تصریح کرده: کابینه در حال کناره‌گیری باید از استفاده از منابع دولتی و پرسنل دولت که ممکن است در اثر آن اقدامی انجام شود که بر نتایج انتخابات سراسری تاثیر بگذارد خودداری کند.
مرجع : ایسنا