به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۹۹۶۷

برندگان جوایز «پن» معرفی شدند

گروه فرهنگ و ادب: جوایز معتبر ادبی «پن» (آمریکا) آمریکا برندگان این دوره‌اش را شناخت.
برندگان جوایز «پن» معرفی شدند
نویسندگان برگزیده بخش‌های مختلف ادبی جوایز «پن» 2014 روز گذشته 19 مرداد ماه معرفی شدند. برندگان سه بخش بهترین رمان یا مجموعه داستان کوتاه نویسنده نوقلم‌، بهترین نویسنده ادبیات داستانی آمریکایی و بهترین کتاب ترجمه شده به انگلیسی نیز در ماه‌های سپتامبر و آگوست مشخص خواهند شد. جایزه 25 هزار دلاری «پن/بلودر» که ویژه آثار ادبیات داستانی با موضوع‌های اجتماعی است به رمان «و غرب غرب است» به قلم «رون چایلدرس» تعلق گرفت.

«جیمز وبکات» منتقد فرهنگی و روزنامه‌نگار موفق شد جایزه 10 هزار دلاری مقاله‌نویسی «پن/ دایا موندشتاین اسپیلووگل» را از آن خود کرد. «قیمت بالا» نوشته‌ی «کارل هارت» موفق به کسب جایزه «پن/ ای.او ویلسون» شد. این جایزه 10 هزار دلاری به کتاب‌های غیرداستانی تعلق می‌گیرد که در سال 2013 با موضوع علوم زیستی و فیزیکی به چاپ رسیده‌اند.

جوایز ادبیات نمایشی «پن» 2014 در سه بخش برترین دراماتیست آمریکایی‌، بهترین نمایشنامه‌نویس آمریکایی و بهترین نمایشنامه‌نویس نوقلم آمریکایی به ترتیب نصیب «دیود ریب» نویسنده برنده جایزه «تونی»، «دونالد مارگولیز» و «لارا مارکس» شد. «لیندا لیول» با کتابی که درباره‌ی زندگی و آثار «مارین مور» به نگارش درآورده توانست جایزه «پن/ ژاکلین بوگراد ولد» که ویژه آثار زندگینامه‌ای است را به خانه ببرد.

جایزه ادبیات ورزشی «پن» به «مارت فاینارو وادا» و «استیو فاینارو» اعطا می‌شود. در بخش بهترین کتاب گرافیکی نام «پادشاه چیزهای کوچک» کاری از «بیل لپ» به عنوان اثر برگزیده اعلام شد. «فرانک بیدارت» شاعر مطرح نیز جایزه 5000 دلاری «پن/ ولکر» را به خود اختصاص داد. به گزارش وب‌سایت این جایزه ادبی‌، «طعم اشک‌های فیل» نوشته‌ی «لیندا عثمان‌ های» در بخش بهترین اثر ادبیات کودک و نوجوان شایسته دریافت جایزه «پن» شناخته شد.

جایزه بهترین ترجمه کتاب شعر به انگلیسی نیز از آن «خاطرات تبعید» به قلم «یانسیس ریتسوس» و ترجمه‌ی «کارن امریچ» و «ادموند کیلی» شد. جایزه ترجمه نثر «پن» نصیب «زندگینامه خودنوشت اجساد» شد. نویسندگان ناشران و ویراستاران از یکم سپتامبر 2014 می‌توانند آثار خود را برای شرکت در دوره بعدی جوایز معتبر ادبی «پن» به دبیرخانه‌ این جایزه ارسال کنند.
مرجع : ایسنا