کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اسرائیل: آتش بس 72 ساعته تمام شد!

10 مرداد 1393 ساعت 19:59

گروه بين‌الملل: آتش بس هفتاد دو ساعته در غزه در همان ساعات اولیه برقراری نقض شد و اسرائیل اعلام کرده است که "آتش بس تمام شده است."


آتش بس72ساعته بامداد به وقت غزه آغاز شد اما ساعاتی بعد، رادیو اسرائیل به نقل از یک منبع در دفتر نخست وزیری این کشور خبر داد که "آتش‌بس دیگر آتش‌بس نیست و تمام شده است." وی طرف فلسطینی را مسئول شکستن آتش‌بس معرفی کرد و گفت که حماس و گروه‌های متحد آن "بار دیگر آتش‌بسی را که به آن متعهد بودند زیر پا گذاشته‌اند." ارتش رژیم صهیونیستی نیز با صدور اطلاعیه‌ای، به ساکنان غزه هشدار داده است که عملیات نظامی خود را از سر می‌گیرد و از آنان خواسته به خانه هایشان بازگردند.

هدف از آتش‌بس هفتاد و دو ساعته، که به ابتکار مشترک آمریکا و سازمان ملل و با کسب توافق هر دو طرف جنگ برقرار شده، امدادرسانی به ساکنان غزه و همچنین، فراهم کردن فرصتی برای پیگیری مذاکرات دیپلماتیک جهت پایان دادن به جنگ کنونی بوده است. در همانحال، نیروهای هردو طرف در حالت آمادگی کامل قرار داشتند. ساعاتی بعد از آغاز آتش‌بس، گزارش شد که در غزه، دست کم چند نفر در اثر آتش نیروهای اسرائیلی کشته و زخمی شده‌اند. یک منبع دولت حماس گفته که ارتش اسرائیل شهر رفح در جنوب غزه را هدف آتش توپخانه قرار داده و بیست و هفت نفر را کشته و بیش از یکصد و پنجاه تن دیگر را زخمی کرده است.


کد مطلب: 49986

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/49986/اسرائیل-آتش-بس-72-ساعته-تمام

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir