به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۰ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : ۴۹۹۹۰
سرمربی پرسپولیس تهران:

مگر دیکتاتوری است از داوری حرف نزنیم؟

گروه ورزشي: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از بچه‌های تیمم راضی هستم و امیدوارم در ادامه کارمان بهتر از این شود و به نتایج بهتری برسیم.
مگر دیکتاتوری است از داوری حرف نزنیم؟
علی دایی پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر نفت تهران در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر چهاردهم عنوان کرد: درگذشت آقای ناصر احمدپور و حسین معدنی را به جامعه ورزش تسلیت می‌گویم. وی افزود: امروز بازی بدی برگزار نکردیم و بازیکنان تیم ما بهتر بودند. مالکیت توپ هم کمی به سود ما بود و بازیکنان‌مان چند موقعیت خوب داشتند که نتوانستند استفاده کنند و بازی در نهایت مساوی شد. از بچه‌های تیمم راضی هستم و امیدوارم در ادامه کارمان بهتر از این شود و به نتایج بهتری برسیم.

سرمربی پرسپولیس در توضیح گلی که تیمش در این بازی دریافت کرد، گفت: در این بازی به بازیکنان‌مان گفته بودیم که نباید به بازیکنان تیم نفت فرصت شوتزنی بدهیم و نمی‌خواستیم این اتفاق رخ دهد اما متاسفانه این اتفاق رخ داد. در یکی از این صحنه‌ها شوت بازیکنان تیم نفت به تیر دروازه ما خورد و بعد از بازگشت به دروزاه‌بان ما برخورد کرد و به گل تبدیل شد. دایی ادامه داد: این ذات فوتبال است که چنین نتایجی رقم بخورد. ما در ادامه می‌خواستیم که گل پیروزی‌مان را به ثمر برسانیم و تلاش زیادی هم کردیم اما این اتفاق رخ نداد. زیبایی‌های فوتبال به همین چیزهاست و با وجود موقعیت‌های خوبی که داشتیم در نهایت کار به تساوی کشیده شد.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه بعد از دو، سه ماه تعطیلی لیگ برتر از اولین بازی شاگردانش رضایت داشته است، خاطرنشان کرد: برای بازی اول نمایش تیم ما خوب بود و باید بگویم که ما برابر تیم دست‌وپابسته‌ای بازی نمی‌کردیم. نفت بازیکنان جوان خوبی دارد. آنها موفق شدند فصل گذشته سهمیه آسیایی را کسب کنند و این فصل هم تیم خوبی را تشکیل داده‌اند. نفت در نیمه اول نمایش خوبی هم داشت و کمی ما را اذیت کرد اما در نیمه دوم با فشاری که ما آوردیم آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

دایی در خصوص اینکه در بازی با نفت صحنه‌ای مشکوک به پنالتی برای تیمش رخ داد اما داور اعتقادی به خطای هند بازیکنان نفت نداشت، اظهار داشت: طبق اعلام قوانین ما مربیان حق صحبت کردن در خصوص مسائل داوری را نداریم، اما باید بگویم که جام جهانی 2014 برزیل درس بزرگی برای همه ما و مردم بود. همه دیدند که در این رقابت‌ها داورها چگونه سوت زدند و اینجا به چه شکل است.

وی با اشاره به قانون دست به توپ یا توپ به دست که همیشه چالش بزرگی در داوری بوده، گفت: ما در اینجا قوانینی را وضع می‌کنیم که خودمان هم اعتقادی به آن نداریم. در بازی با آرژانتین و در صحنه مشکوکی که مربوط به خودمان بود، بازیکنان، کادرفنی و اعضای فدراسیون فوتبال چقدر به داور صربستانی اعتراض کردند؟ به نظرم اعضای فدراسیون ما باید به چیزی اعتراض کنند که خودشان به آن اعتقاد دارند. در آخر هم که دیدید اعتراض آنها به کجا رسید!

دایی افزود: ما اکنون حق اعتراض به داوری را نداریم و به همین دلیل صحنه‌های این بازی را به عهده مردم، کارشناسان و رسانه‌ها می‌گذارم. در ضمن باید ببینید که این بازی چقدر وقت اضافه داشت و چقدر گرفته شد. به جز صحنه پنالتی هم چند صحنه مشکوک دیگر در این بازی وجود داشت، اما با این وجود بنده برای آقای صالحی آرزوی موفقیت می‌کنم.

این مربی در مورد بحث داوری ادامه داد: مطمئنا نمی‌توانم به خاطر آرامش تیمم به حاشیه بپردازم اما در بازی فصل گذشته لیگ مقابل فولاد در دقیقه 91 آرش افشین با خطای هند به ما گل زد و امروز مانند همان صحنه در محوطه جریمه برای تیم ما تکرار شد. باید مشخص شود که قانون در این زمینه چه توصیه‌ای دارد. باید کلاس توجیهی قوی برای داوران بگذارند و از مدرسان بزرگ دنیا از آن استفاده کنند تا سطح کار آنها بالا برود البته من نمی‌گویم سطح داوری‌ها پایین است اما مطمئنا می‌توانیم بهتر از این باشیم.

سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: با اینکه بگویم من یا دیگری صحبت نکنیم کار درست نمی‌شود. مگر دیکتاتوری است که ما صحبت نکنیم؟ باید شرایط تغییر کند و من هم بحثی در این باره ندارم و اگر فکر می‌کنند با صحبت نکردن داوری بهتر می‌شود ما هم چیزی نمی‌گوییم و قضاوت را به مردم می‌سپاریم. تنها بحث من این است که آنها به همان قوانینی که خودشان وضع می‌کنند پایبند باشند و بعد بگویند در این باره صحبت نکنید یا اینکه علی دایی در این باره حرف نزند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه روز گذشته در ورزشگاه تختی به او توهین شده و همچنین سوال مجدد درباره داوری تصریح کرد: درباره این چیزها نمی‌توانم صحبت کنم. باز هم تکرار می‌کنم بهتر است به همان قانونی که خودمان وضع کردیم عمل کنیم و آن را انجام دهیم. تماشاگران استقلال محترم هستند اما تمام تمرکزم این است که با پرسپولیس نتایج خوبی بگیریم. دایی تأکید کرد: از فدراسیون فوتبال می‌خواهیم به همان قانونی که وضع کرده پایبند باشد و به صورت دقیق اعمال قانون کند.

عباسی فر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۰:۳۱
انتقاد همیشه باید باشد ودیکتاتوری در هیج جا راه به جایی نبرده و نمیبرد. (243068)
ارش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۰:۳۸
اصلا طلبکار نيست اصلا کلا ادم قانع هست (243069)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۰:۴۵
دوباره بهانه ها شروع شد (243071)
ابراهیم/گیلان/لاهیجان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ۰۳:۴۵
اقای دایی هر بازی را نمیبرد یا مساوی میکند به داوری بازی گیر میدهد ایطور مربی شدن به درد نمیخورد فوتبال زیبااز بازیکنانش بخواهد انجام دهند مردم پسند باشد نه داوری در جام جهانی هم دید داوران چهطور قضاوت کردنند (243073)