به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۱ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۵۰۰۱۷

پروازهای مسافری بر فراز عراق محدود شد

گروه بین الملل: سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا پرواز هواپیماهای مسافری آمریکایی در ارتفاع پایین 30 هزار پایی آسمان عراق را به دلیل خطرات ناشی از جنگ در این کشور محدود کرد.
پروازهای مسافری بر فراز عراق محدود شد
 این سازمان در اطلاعیه ای همچنین پروازهای مبدأ و مقصد به فرودگاه‌های بین المللی اربیل و سلیمانیه عراق را ممنوع کرد. این هشدار به دنبال فاجعه سرنگونی هواپیمای مسافری مالزیایی بر فراز اوکراین صورت می‌گیرد که طی آن همه 298 سرنشین این هواپیما کشته شدند. آمریکا علت سقوط این هواپیما را اصابت یک موشک زمین به هوا اعلام و گروه‌های شبه نظامی طرفدار روسیه را عامل سرنگونی این هواپیما معرفی کرده است. اطلاعیه سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا به وضعیت خطرناکی که از جنگ در عراق به وجود آمده، اشاره کرده است. اطلاعیه قبلی این سازمان پرواز در ارتفاع پایین 20 هزار پا (6096 متر) را محدود کرده بود. بر اساس گزارش بلومبرگ، بعضی از ایرلاین‌ها مانند ایرفرانس کی ال ام به دلیل نگرانی از موشک‌های ضد هواپیمای گروه داعش که کنترل بخش‌هایی از عراق را به دست گرفته است، در حال حاضر از فضای هوایی این کشور اجتناب می‌کنند.

مقامات ایمنی هوایی بین المللی و نمایندگان ایرلاین‌های جهان اخیرا در یک نشست سطح بالا موافقت کردند راه‌های شناسایی و مقابله با خطرات تهدیدکننده ایمنی هواپیماهای مسافری بر فراز مناطق جنگی را بهبود ببخشند. همچنین نهادهای جهانی ایکائو و یاتا خواستار اقدام بین المللی برای کنترل تولید و انتشار سلاح‌های پیشرفته ضد هواپیما شده اند که قادر به ساقط کردن هواپیماهای مسافری در ارتفاع بالا هستند.
مرجع : ایسنا