کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پس از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه

داعش سد موصل را به کنترل خود درآورد

12 مرداد 1393 ساعت 19:09

گروه بين الملل: پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه بدون هیچ گونه مقاومتی در برابر عناصر داعش سد موصل واقع در شمال شهر موصل به طور کامل به اشغال عناصر این گروه تروریستی درآمد.


عناصر گروه تروریستی داعش سد «موصل» را پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه به کنترل خود درآوردند. به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، پس از عقب نشینی نیروهای پیشمرگه بدون هیچ گونه مقاومتی در برابر عناصر داعش سد موصل واقع در شمال شهر موصل به طور کامل به اشغال عناصر این گروه تروریستی درآمد. پیش از این عناصر داعش به نیروهای پیشمرگه برای عقب نشینی از سد موصل دو ساعت ضرب الاجل تعیین کرده بودند.

شبکه خبری روسیا الیوم، هم گزارش داد: یکی از فرماندهان نیروهای کرد می‌گوید که این نیروها کنترل زمار را در دست دارند اما چند نفر از اهالی می‌گویند شهر در دست داعش است. منابع کرد اعلام کردند اعضای مسلح داعش به پایگاه‌های پیشمرگ‌ها (نیروهای امنیتی کرد) در نزدیکی چاه‌های نفت و سد موصل که در منطقه زمار قرار دارد، حمله کردند که در جریان این درگیری 14 تن از نیروهای پیشمرگ و حدود 100 تن از اعضای مسلح داعش کشته شده و 38 تن دیگر به اسارت نیروهای کرد درآمدند.

شهر کردنشین زمار جزو اقلیم کردستان عراق نیست. هم‌چنین منطقه زمار از ابتدای شروع درگیری‌ها شاهد مهاجرت دسته‌جمعی تعداد زیادی از ساکنان خود به سمت استان دهوک بوده است. منطقه زمار از مناطقی است که نیروهای پیشمرگ بعد از عقب‌نشینی ارتش عراق به دنبال سقوط شهر موصل، توانستند بر آن مسلط شوند. داعش، که به تازگی خود را "دولت اسلامی" می‌خواند، شهر بزرگ موصل را تحت کنترل دارد و هم در عراق و هم در سوریه برای دستیابی به منابع نفتی و گازی تلاش می‌کند. این گروه از طریق کنترل این منابع به درآمدهای قابل ملاحظه‌ای دست یافته است. شهر زمار نیز در نزدیکی یک میدان نفتی و یک پالایشگاه قرار دارد.


کد مطلب: 50192

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/50192/داعش-سد-موصل-کنترل-خود-درآورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir