به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۵۰۲۴۵

سرمایه​گذاری آلمانی​ها برای در پارس​جنوبی

گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: گروه هایی از کشورهای آلمان و قطر ضمن بازدید از منطقه، علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام کرده اند.
سرمایه​گذاری آلمانی​ها برای در پارس​جنوبی
مهدی یوسفی با اشاره به دیدار گروه های خارجی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس،گفت: اتاق بازرگانی ترکیه (ازمیر) نیز بتازگی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و فرصت های سرمایه گذاری برای آنها تشریح شده است. وی همچنین از ایجاد تسهیلات برای صدور روادید خبر داد و گفت: تمهیدات خاصی برای دربافت ویزای نیروهای خارجی و آسان شدن قوانین کار اتخاذ شده تا ویزای کار برای خارجی ها به سرعت اعطا شود.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در جنوب شرقی استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس در 300 کیلومتری جنوب شرقی بندر بوشهر و واقع درگستره جغرافیایی شهرستان کنگان قرار دارد و حدود 105 کیلومتر از میدان گاز پارس جنوبی که درمیان خلیج فارس واقع شده فاصله دارد. منطقه پارس جنوبی به عنوان قطب بزرگ انرژی خاورمیانه به شمار می رود که قرار گرفتن در کنار میدان گازی پارس جنوبی ، فرصت بی نظیری را برای حضور صنایع مختلف فراهم کرده است.

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس به منظور تشویق سرمایه گذاران و تسهیل حضور آنان در این منطقه، بسته های جدید سرمایه گذاری تعریف کرده است. به گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی، بسته های جدید سرمایه گذاری تنها شامل پروژه های صنعتی نیست و شامل فرصت های سرمایه گذاری جدید در حوزه های گردشگری، احداث هتل، کشاورزی، گلخانه، حوزه انرژی، انرژی های نو و بهینه سازی مصرف نیز می شود.
مرجع : ایرنا