به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۵۰۴۰۵
مقاله وارده

آقاي‌آشنا لطفا جوگير نشويد،خاتمي تك است

نقدی بر مصاحبه مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور
آقاي‌آشنا لطفا جوگير نشويد،خاتمي تك است
محمد رضا خورشیدی*

گروه مقالات: مصاحبه را چند بار حلاجی می کنی از آغاز تا فرجام چیزی جز جملات بی محتوا دستگیرت نمی شود. آنجایی که اختلاف جلیلی و روحانی را بنیادین نمی داند و مزاح سلیقه معنی می کند. واقعا آیا اندیشه روحانی و جلیلی در اختلاف سلیقه است؟

اگر عنوان مصاحبه شونده را از وصل به دولت اعتدال یا دانش آموخته دانشکده امام صادق (ع ) فصل کنی فکر می کنی مصاحبه با یک فرد مبتدی را مرور نمودی. آنجا که از یک انسان عاقل فرهیخته صادق می پرسند به چه کسی رای داده ای یا نداده ای می گوید: تا حال به این پرسش پاسخ نداده ام و اکنون در کمتر از دقیقه ای در مقابل مصاحبه کننده تسلیم می شود و پاسخ می دهد از راه برهان خلف! «مشاور رسانه ای رئیس جمهور معنی برهان خلف را نمی داند که این کلمه بی مسمی را برای چه در این جواب به کار برده است» درست اندکی بعد در پاسخ رای دادن و ندادن به بی هویتی دچار می شود و رای سفید را تایید می کند اگر در این گفتار صداقت باشد.

مصاحبه شونده آنقدر افسار کلام را از گردونه تعقل و اعتدال خارج می کند که مشورت های معمولی و روزمره یک کاندیدا با خودش را مهم تلقی نموده و سبک تر از آن با تاکید و تکرار بیان می کند: او «روحانی» با من تماس می گرفت. او با من کار داشت. او از من تقاضا می کرد. و او با من مشورت و او و....از درون مصاحبه خودشيفتگي موج می زند. چه اینکه دهها مصاحبه پس از پیروزی روحانی از مسئولان و فرهیختگان منتشر شده است که در آن بر مشورت گرفتن آقای روحانی از قشرهای مختلف صحه می گذارد از جمله زیباترین و دلنشین ترین مصاحبه یکی از نشریات معتبر با معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری بود که در آن حتی صبحانه خوردن آقای روحانی با ایشان و مشورت برای کاندیداتوری در آن مطرح شده است. این مصاحبه به نظر اکثر خوانندگان صداقت در آن موج می زد اما این مصاحبه ...؟

مصاحبه شونده وقتی به خاتمی می رسد انگار لقمه پنیر باید گیرش بیاید که روزگاری نیامد و اینجا هجو و بی انصافی را به کمک می طلبد و رای 20 میلیونی و 22 میلیونی مردمی خردمند را به سخره می گیرد، یعنی 22 میلیون ندانستند که شخص مورد نظر توان اجرایی ندارد. رئیس اجرایی متفکری که اکثر وزرای آقای روحانی کارگزار همان دولتی بودند که او متهمش به عدم توان کار اجرایی می کند.

راستی اگر این رئیس دولت توان اجرایی نداشت چرا یکی از کارگزاران آن آقای روحانی در تیم هسته ای و رئیس شورای هسته ای و امنیت کشور در مهمترین ارکان اجرایی بود و دیگری که امروز وزیر کارآمد « آقای ظریف » کارگزار دیگر آن دولت بی توان از منظر آشنا بوده است؟ اگر آقای خرازی مشاور سیاست های خارجی مقام رهبری ست، وزیر همان دولت بی توان خاتمی‌ست. البته از دهها کارشناس فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دوره خاتمی که اکنون در کابینه روحانی وزیر و سکاندار شده اند نام نمی بریم.

رئیس اجرایی دولتی که با نفت 8 دلار و خشکسالی و و بحران های افسار گسیخته، با تیم کاردانش دولتی را به سر انجام رساند که امروز دولت روحانی الگوهای به سر انجام رسیده آن را که در دولت 8 ساله احمدی نژاد با ندانم کاری از ریل خارج نموده با همان تیم خبره و ورزیده تلاش می کند به مسیر اصلی بازگرداند و با صداقت و و صراحت این را افتخار می داند که ما هر کار بکنیم تازه به نقطه سر خط 84 پایان دولت خاتمی می رسیم. آیا این دولت کم توان و بی توان بود؟

خاتمی راستان مردی که داستانش هویت ملت ایران است. خردورزی، فرهیختگی و در یک کلام اوج نشاط و شادابی و غرور ایرانی در او موج می‌زند، خاتمی با گفتگوی تمدن هایش نماد آگاهی ملت ایران به زمان خودش بوده است و این انتخاب با هجو و ادبیات لمپنی، کمرنگ نخواهد شد؛ در خصوص خاتمی باید گفت:
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی/ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش

* فعال فرهنگی

ناصر (موج نو)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۱۰
آقای خورشیدی واقعا که مقاله شما بسیار بجا بود .آقای روحانی در کشور قحط رجال هست که ایشون(آقای اشنا) رو گذاشتی مشاور رسانه ای ؟؟؟؟ (243583)
حمزه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۹
مهم این بود که آشنا بدلیل خودشیفتگی قصد داشت خود را مطرح و سر زبانها بیندازد که این مسئله را با کج فهمی وقضاوت نادرست در مورد سید محبوب انجام داد غافل از مردم اینگونه قضاوتها را نادیده نخواهند گرفت و با آن برخورد خواهند نمود . (243615)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۰
البته مطلبي هم آشنا در خصوص عدم اعتقادش به ستاد انتخاباتى گفته بود كه مغفول مانده ، برادر آشنا زحمات هزاران انسان متهور و شجاع كه در جاى جاى ميهن در ستاد هاى روحانى زحمات شبانه روزى كشيدند ، را نمى توان انكار كرد ، كجاى دنيا نامزد انتخاباتى بدون ستاد و تبليغات وارد عرصه رقابت ميشود ؟ إيراد ايشان اين است كه تصور ميكنند همه چيز را ميدانند ، همه چيز را همگان دانند ! (243682)
سعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۱۸
مستر روحانی هم داره مثل کریمخان زند مار تو آستین پرورش میده. از تاریخ عبرت بگیرید آقای روحانی عزیز. (243585)
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۴:۲۳
من از بیگانگان هرگز ننالم /هر انچه کرد ان اشنا کرد (243668)
خورشید
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۶
خوشم میاد که خودتون خودتون رو قبول ندارید
چرا سعی دارید خاتمی رو مقدس نشون بدید
با این کارها خطاهی اون فراموش نمیشه (243684)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۱۹
مشکل شما این است که فکر می کنید اقای روحانی اصلاح طلب است برای همین گیج شده اید بابا والله بالله تالله روحانی اصلاح طلب نیست (243586)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۴۹
كسي مدعي اصلاح طلب بودن روحاني نيست! بلكه افكار او از بقيه راستي ها به اصلاح طلبان نزديكتر است! اگر بگذارند كه اجرايي شود!! در نبودن قند...... (243645)
!!!!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۱
چه اصلاح طلب باشه چه اصول گرا چه میانه داره تلاش میکنه اوضاع رو به سال 84 برگردونه اونم نه تو 4 سال تو 8 سال خدا صبرش بده (243670)
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۴
خاتمی عزیز ؛ دشمنانت کوردلند و مخالفند یا نا آگاهند که امید است روزی به آگاهی برسند و یا اگاهانه مخالفت می ورزند که امیدواریم به راه راست هدایت شوند . خاتمی عزیز ، دوستت داریم از جان و دل . (243587)
حاج ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۵
به نظرم آقای رئیس جمهور باید حواسش بر اظهار نظرهای بی خردانه و از روی ناآگاهی اطرافیان باشد . بالاخره این آقای مصاحبه شونده هم پسوند مشاور رئیس جمهور رو همراه خود یدک می کشد و لازمه که کلامی منصفانه همراه با منطق از دهانشون خارج شود . (243588)
فرهنگی مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۷:۰۸
جناب آقای روحانی عزیز چشم وامیدمافرهنگیان به دولت تدبیر وامیدشماست.ما کارخودرا22خرداد92انجام دادیم.پیامش این بود از مدیران احمدی نژادی بیزاریم از جمله . . .بیمه طلایی فرهنگیان را دریابید .درست نیست من معلم برم آژانس کارکنم دانش آموزانم مسخره ام می کنند.یه خورده ازقراردادفوتبالیستهاکم کنید درست میشه. (243697)
از طرف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۲۹
اینها فقط بلدند با الفاظ بازی کنن اون هم دو جمله ظرفیت و فرصت. سلام بر خاتمی. (243589)
سعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۵۰
گل گفتی. (243628)
یاشاسین اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۱:۵۸
پیشنهاد میکنم از این ببعد اسم این دانشگاه را با عنوان دانشگاه " ظرفیت" نام ببریم. (243720)
سعد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۵۲
با این دشمنان در لباس دوست، مستر روحانی آخرش پایگاه اجتماعی اش را از دست میدهد. دو سال دیگه بهتون میگم. (243629)
هم دانشگاهی اسبق "آشنا"
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۳۵
ملاک عملکرد افراد است و ملت از عملکردآقای آشنا و پدر خانمش ( دری نجف آبادی ) در وزارت اطلاعات و قتلهای زنجیره ای غافل نیستند و اگر درایت و دوراندیشی خاتمی بزرگ نبود ، معلوم نبود در آن روزگار که هر روز بحران سازها ، ساز جدیدی کوک میکردند چه بر سر مملکت می آمد
دوران طلایی خاتمی در تاریخ ایران ثبت شده و با اباطیل یک عده فراموش نخواهد شد (243591)
شاغلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۵۰
آقای آشنا زخمی از خاتمی به دل دارد روش نمیشد مستقیم بگه در لفافه گفته .دولت قبلی 830هزارمیلیارد تومان به پیمانکاران بدهی داردبودجه عمرانی کشور 40هزار میلیارد است یعنی به اندازه 20سال کشور را عقب انداخته است مردم ما این قضیه را درک کنند.مبادا3یا7سال دیگه پوپولیسم ماراخام کند وسرکاربیاید. بعضیها میگن مسکن مهرش خوب بوده وخیلی هارو خانه دار کرده .این درست ولی به چه قیمتی ؟با استقراض از بانک مرکزی وافزایش تورم ورکود که تا20سال آینده این چاه کنده شده توسط دولت قبلی هموار نخواهدشد.مردم ماواقع بین باشند (243593)
علی.ب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۵۲
بسیار زیبا واقعا عالی بود (243594)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۰۹:۵۲
رانت خواری یعنی حرام خواری
لقمه حرام انصاف را از انسان میگیرد
رانت ممکن است در اقتصاد باشد و ممکن است در تحصیل باشد
انصاف که رفت انسانیت می رود و از اخلاق اثری نمی ماند
رانتخواری اخلاق را از میان می برد (243595)
خورشید
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۱۹
منظورتون رانت 600میلیون یورویی نعمت زاده است دیگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگه (243685)
lمتین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۲
باید به این آقا بگید جناب سید محمد خاتمی اندیشمند و حکیم این مرز و بوم هست که باعث افتخار این کشور و مردمه
خاتمی موجب شد که بسیاری از جوانان و تحصیلکردهای کشور بپذیرند که بین اسلام و دمکراسی تعارض وجود نداره ، آقای خاتمی بود که مردم سالاری دینی رو اولین بار مطرح کرد ، آقای خاتمی بود که از حد دولت و حق مردم حرف زد ، آقای خاتمی بود که درود بر مخالف من رو سر داد ، آقای خاتمی بود که فرهنگ مدار رو ترویج داد
جناب آشنا آقای خاتمی الان شخص نیست بلکه یک تفکر و فرهنگ است که بسیاری از همین می ترسند (243596)
ايراني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۵۴
جالبه كساني از محبوب نبودن خاتمي صحبت مي كنند- برخي به اصطلاح سياستمدار!!- كه تو محله خودشون هم 4 تا دوستدار واقعي ندارند!!! (243648)
بیات
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۰۸
خاتمی مردی برای تمام فصول. (243597)
حقی
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۲
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی/ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش (243598)
آشنادوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۲
بابارها کنیددلواپسان را این آقای آشنای ناآشنارابچسبید.اصلا بیخیال آشنامسئله اصلی الان فتنه است فتنه.سایت بهارنیوزوصداوسیمان دارن یک کار مشترک میکنند هی مسئله غزه را پررنگ می کنندوافکارمردم را منحرف می کنندآقا مسئله اصلی فتنه است فتنه.آی مردم دفتنه فتنه فتنه .یادتان نرودبه نوه ها ونبیره های خود نیز آموزش دهید که فتنه مهم است.جناب بهارنیوز فتنه یادت نره نوندونی ماست. (243599)
غریبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۱۵
آقا چرا گیردادین به رسایی وزاکانی وکوچک زاده وحسینیان وکوثری وmpt همین آقای آشنا را بچسبید. (243601)
داش کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۲۸
جناب دکتر روحانی اگه اجازه بفرمایند چندانتقاد دلسوزانه داشتیم البته نه ازنوع دلواپسان
1- آقای رحمانی فضلی گزینه مناسبی برای وازرت کشور نبود.ایشان با انتخاب استانداران وفرماندارانی که اعتقادی به پیام 24خرداد92ندارند وباهمان خط فکری سابق دارند به کار خود ادامه می دهند ونیروهای حامی دکتر روحانی را دلسرد کرده اند2- درانتخاب مشاوران نیز باید جناب دکتر دقت بیشتری داشته باشند.3-به فرهنگیان دارد بیمهری زیادی می شوددر صورتی که فرهنگیان یکی از پایه های اصلی پیروزی جناب دکتر بودند. (243602)
فرهنگی شاغل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۹
کاملا موافقم.5ماه از سال گذشته هنوز بیمه طلایی فرهنگیان درست نشده وتازه روبراه هم شود سطح خدمات آن بسیارپایین است.چرا؟جناب روحانی این درسته که بنده با20سال دبیری برم آژانس کارکنم؟اون وقت فوتبالیست ها رقم قراردادشون میلیاردی باشه؟این عدالت وانصاف واعتداله؟ (243616)
منطقی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۳۴
نویسنده این متن هم برای کوبیدن حریف ( نه با استدلال منطقی) از همان روشی که همه بلدند و آقای آشنا هم ازش استفاده کرده است (شیفتگی بیش از حد به دوستدار و تنفر و انزجار به حریف) سود می برد. (243603)
ملت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۲:۱۴
شماها منطق دارید کند زدید به مملکت (243724)
آلامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۳۵
گفتن این حرفها و وارد شدن به این بازی صرفا به نفع تندروها و پایدارچی هاست، لطفا اندکی تدبیر داشته باشیم.در آستانه انتخابات مجلس ، برای خروج کشور از بحران و امتداد فرایند اداره عقلانی کشور ، نباید به شکست خوردگان انتخابات ریاست جمهوری فرصت بازسازی بدهیم ، لطفا به خود بیایید. (243604)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۱
سید ما تک است آقا محترم . حواست باشه رای بازم میخواید (243605)
كمالي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۲
خوردن نان به نرخ روز. (243606)
صوفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۴
در یک کلام سید محمد خاتمی گلی است که هرگز چون او نخواهد روئید
تا کور شود هر انکه نتواند دید (243607)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۹
اگه بنده خدا از آقای خاتمی تعریف می کرد که بهترین مصاحبه را کرده بود اما چون تعریف نکرده حالا بدترین مصاحبه شده . این مورد را یادش رفته بگوید آقای نعمت زاده هم از وزرای آقای خاتمی بود و در برابر افرایش ناعادلانه قیمت خودرو می گوید قیمتها منطقی است البته حق دارد چون با سرمایه 900میلیارد تومانی خودی مس سنجد (243608)
غریبه با آشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۰:۵۴
از خواندن مصاحبه این آقا متعجب شدم. صحبت ها خیلی سطحی و خودشیفتگی در حد اعلا.گویا متاسفانه امر بر ایشان مشتبه شده که آدم مهمی هستند (243609)
مهدی
Romania
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۵
آقای روحانی هیچوقت فراموش نکنید با اعتبار سید عزیز و با همت اصلاح طلبان رئیس جمهور شدید حال چه شده است که حامیان واقعی خود را خانه نشین کرده اید (243614)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۱۹
ما به عشق سيد محمد خاتمي زنده ايم. (243617)
سارا
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۲
چه تیتر قشنگی

"لطفا جوگیر نشوید" (243619)
نی نی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۳۷
اتفاقا از نقاط قوت دولت روحانی اینه که از صدها مشاور یکی هم از صلیقه سیاسی متفاوت تری باشه قرار نیست مثل احمدی نژاد سیاسیون مخالف خودش رو ترد کنه (243621)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۰
درود بر خاتمی عزیز بزگمرد ایران ، (243622)
استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۷:۱۱
هرچه بود وضع فرهنگیان در دولت آقای خاتمی خیلی بهتراز این بود.از معلمان بپرسید. (243699)
مانی شهریاری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۸
اتفاقا بعد از خوندن مصاحبه به خودم گفتم چه آدم با اعتماد بنفسی!!! ماشالله افراد همسنگر با آقایان جلیلی و حتی احمدی نژاد در خود شیفتگی و اعتماد بنفس (که البته نام آن را تسلط بر مغالطه میگذارم) شهره آفاق هستند.
در همینجا از آقای خورشیدی بسیار تشکر می کنم که چنین مقاله مبسوطی را به نگارش درآوردند. (243625)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۴۸
آشنا تا سخن نگفته بود خودرا نشان نداده بود حالا مشخص شد که غریبه است نه آشنا (243627)
اقادايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۵۸
1.متاسفانه بعد از پيروزي اقاي روحاني عده اي از اطرافيان ايشان دچار كبر وغرور شدند وفراموش كرده اند كه يكي از عوامل پيروزي ايشان اعلام حمايت سيد بزرگوار از ايشان بود.2. با اينجور مصاحبه ها اب به اسياب پايداريها مي ريزند كه باعث دلسردي وريزش پايگاه مردمي اقتي روحاني مي شوند كه از اين بابت به اقاي رييس جمهور هشدار مي دهم. 3. يكي از اقشار حامي وپيشرو اقاي روحاني در انتخابات فرهنگيان عزيز ومظلوم بودند كه به علت عملكرد ضعيف اقاي فاني در حوزه انتصابات ومعيشت كم كم انهارا ادولت تدبير واميد نااميدميكند (243630)
لوطي كوري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۰۰
جناب اقاي اشنا افتادگي اموز اگر طالب فيضي هرگز نخورد اب زميني كه بلند است. (243631)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۱۲
سلام ،
ضمن تائید مقاله فوق که کمی حق اقای خاتمی را ادا کرده،امیدوارم که خیلی
زود ،جناب رئیس جمهور فکر اساسی برای این کابینه نا همگون خود بکنند.
مطمئنا ،معنای اعتدال، نا مرتبی و تضادها را کنار هم نشاندن نیست.پاشنه اشیل دولت شما همین غریبه ها هستند که با اسم اشنا وارد شده اند. (243632)
ایران داد عمارلویی
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۳۶
یادش به خیر دوره دوم دبیرستان دوستی داشتم که واقعن تک بود,چیزی از انسانیت,سواد,لوطی گری,کمک بی شایبه و بدون چشم داشت و....هر چی از سواد ایشان بگم,کم گفتم,برای خوردن ناهار,شام,روشی انحصاری داشت که شاید برای شما غیر مترقبه باشد ان هم بدین صورت انجام میداد که اگر 5 نوع غذا و 5 نوع مخلفات سر سفره بود همه در ظرف نهار یا شام مخلوط میکرد.حال تصور کنید هم زمان سالاد,ماست,قیمه,پلو/چلو/فلفل,سماق,کوبیده,ترشی و همه را هم بزنید و تصور کنید این نهار,شام چه عجایب الخوراکی میشد.متاسفانه پاورقی شد؛؛ (243635)
مهرپویا
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۴۲
احتمالا آقای آشنا، ناآشناند. خاتمی خاتمی است اگرچه آشنا ناآشناست. ببرای روحانی بابت داشتن مشاوری مثل ایشان متاسفیم. (243639)
آرین
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۴۴
بهتره آقای آشنا به جلیلی مشاوره بدهند نه روحانی. در ضمن این را هم خوب بدانید که رای شماها به خاتمی اصلا مهم نیستش اصلا.... (243640)
یک فرهنگی
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۲:۴۶
مشکل فرهنگی کشور امثال آشناهای ناآشنا هستند نه خاتمی. شما باید دست خاتمی و امثال خاتمی را ببوسید. (243642)
محمد
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۰۲
آقای آشنا که با جلیلی اشتراکات بنیادین دارید و ملت به جلیلی نه گفتند و شما نباید به خودتان اجازه بدهید به روحانی مشاوره بدهید. . .. د وای به حال مردم ... (243650)
لخوش
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۱۴
اگر به خاتمی رای نداده اید و با وی موافق نباشید احتمالا با مصباح یزدی موافقید و به احمدی نژاد رای داده باشید. (243653)
دل نگران
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۲۴
هنوز با سخنان امثال آقای آشنا نباید از روحانی ناامید شد، ناامیدی از روحانی این خواست دلواپسان است. (243655)
مهدی
United States
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۲۸
اقای خا تمی را نمی شناسی اقای اشنا (243657)
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۴۹
جناب ریاست محترم جمهوری لطف کنید افرادی که حتی تفاوت خاتمی که دولت را با خشکسالی و نفت 8 دلار اداره کرد با احمدی نژادی که نفت 150 دلار مملکت را در آستانه ورشکستگی رساند نداند و جلیلی خود شیفته در همردیف شما قرار میدهد از کار بیکار نمی کنید نترسید گرسنه نمی ماند خواه ناخواه در دانشگاه امام صادق کار خواهد کردایشان نا محرم است (243658)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۳:۵۲
اين آقاي آشناي بي نام و نشان كه اگر منتسب به آقاي دري نجف آبادي نبود حتما" الان براي همه نا اشنا بود در حد و اندازه اظهار نظر در مورد محبوب قلبها آقاي خاتمي عزيز نيست والا ميدان محياست هركس با خاتمي مخالفه در ميدان باايشان مقابله كند مردم تو دهني محكمي به نفوذي هاي اصوالگرا در مقابل آقاي خاتمي مي دهند .
من به شما ميگويم خطر اين اصوالگرايان به ظاهر معتدل كمتر از دشمن براي اصلاح طلبي و تفكر معتدل نيست .
آقاي دكتر روحاني بساط اين عده اصولگراي نفوذي رو جمع كن تجديد نظر در مورد وزرا و .. (243659)
اسد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۴:۳۰
خاتمی اندیشمندی است که ریس جمهور شد امااندیشه ستیزان توانای تحملش ندارند داستان همان عکس مار وکلمه مار است امیدوارم این آقایان اگر دین ندارن کمی آزاده باشند تاکی باید امیرکبیر ها محسور وخانه نشین باشند (243669)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۸:۴۸
سلام ،
احسنت ، اسد خان ! و رئیس جمهوری نبود که ادای اندیشمندان دراورد،و حتی از ان هم که بود خود را بی ادعاتر و متواضع تر نشان میداد.
اینها گل های روئیده در شنزار هستند. خدا حفظش کند. (243709)
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۵:۵۳
با سلام ظاهرااین اقا در دوران تحصیل در دانشگاه (امام صادق) فقط از حیث دریافت مدرک موفق بود ه اگر ادم عالمی بود با توانایی هاش می تونست با صلابت و متانت ودرایت مصاحبه رو اداره کنه اما متاسفانه این مصاحبه نشان داد ادم ازخود متشکری است و الا نه تنها اکثر ایرانی ها منصف بلکه اغلب مردم وسیاست مداران جهان به فرهیختگی اقایان خاتمی و روحانی اذعان دارند . (243677)
نوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۰۸
از دانش آموخته ی اون دانشگاه این حرفا بعید نیست...اگر من میدونستم ایشون مشاور روحانی هستش به روحانی رای نمی دادم....خاتمی منشش-روحیاتش-عملکردش تک بود (243681)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۲۸
أيشان با ان مصاحبه متكبر انه آش نشان داد كه از جنس خاتمي نيست حال اينكه جرا اقاي روحاني از جنين أبوالخلايقي مشورت مي كيرد يقينا دليلي دارند (243686)
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۳۹
یا عذر خواهی میکنی یا اساعفا بده آشنا جان (243688)
ﻣﺮﺗﻀﯽ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۴۲
ﺗﺎﺳﻒ ﺗﺎﺳﻒ ﺗﺎﺳﻒ (243689)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۶:۴۷
من هم که مصاحبه را مطالعه نمودم واقعا از خود شیفتگی این آقا تعجب کردم و خیلی دوست داشتم جوابش را بدهم که آقای خورشیدی انجام دادند و از شما تشکر می کنم. (243691)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۱۸:۴۷
الحق والانصاف، خاتمی راستان مردی است که داستانش هویت ملت ایران است. (243708)
ایران وایرانی
Romania
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۰:۱۳
خاتمی راستان مردی که داستانش هویت ملت ایران است. خردورزی، فرهیختگی و در یک کلام اوج نشاط و شادابی و غرور ایرانی در او موج می‌زند، خاتمی با گفتگوی تمدن هایش نماد آگاهی ملت ایران به زمان خودش بوده است و این انتخاب با هجو و ادبیات لمپنی، کمرنگ نخواهد شد؛ در خصوص خاتمی باید گفت:
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی/ گوش نامحرم نباشد جای پیغام سروش (243714)
ملت تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۲:۱۲
ببین دنیا چقدر خراب شده بعضی نا اشنا از مرد محبوب ملت دوری میکند وخود راغریبه جا می زند از ...... (243723)
رضایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۲:۲۹
دوستان توجه بفرمایید در چند اول تاسیس دانشگاه امام صادق اوضاع اینطوری بود که کسانیکه در دانشگاههای دولتی قبول نمی شدند به امثال دانشگاه امام صادق می رفتند معنی این حرف این است که عموما ضریب هوشی و سطح درسی دانش آموختگان این دانشگاه پایین است و اکثرا با رانته ای ناپیدا در حکومت رشد کرده اند پس خیلی نباید از آنان توقع داشت (243726)
صالح
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۲:۳۵
خاتمی تک نیست... دعا کنید امثال خاتمی ها و چه بسا بهتر از خاتمی ها روی کار بیایند... از خاتمی بت نسازید... به اندازه اش او را گرامی بداریم... (243727)
جمشيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۱۶ ۲۳:۵۷
از كوزه همان برون تراود؛كه در اوست. (243735)