به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۵۰۴۳۷

خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و چین

گروه اقتصادی: رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست اتحادیه پیمانکاران بین‌المللی چین گفت: ایران و چین دو کشور دارای سابقه تمدنی کهن هستند و روابط اقتصادی و سیاسی‌شان به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و با ایجاد خط مستقیم کشتیرانی بین یکی از بنادر چین و منطقه آزاد موجب افزایش تعاملات اقتصادی و فرهنگی دو کشور می‌شود.
خط مستقیم کشتیرانی بین ایران و چین
حامد علی مبارکی سفر هیات چینی به بندر چابهار را نقطه عطفی در آینده مشارکت‌های اقتصادی بیشتر طرفین دانست و افزود: آنچه که منطقه آزاد را به جایگاه مناسب سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است برخوردار بودن از نزدیک‌ترین فاصله به کشورهای آسیایی میانه و افغانستان و تنها بندر اقیانوسی کشور است. به گفته وی، قرار گرفتن در مسیر کریدور ارتباطی شمال-جنوب و شرقی و غربی، برخورداری از زیرساخت‌های مناسب، دسترسی به بازارهای بزرگ ایران، وجود آب و هوای معتدل و سایر معافیت‌ها توانسته جایگاه چابهار را در بازارهای جهانی تعریف کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار برخورداری از نیروی کار ارزان و وجود موسسات آموزشی همانند دانشگاه بین‌المللی و علمی کاربردی می‌تواند در جذب نیرو برای سرمایه‌گذاران فرصت طلایی باشد. وی در پایان از طرح‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذار چین در زمینه بندر و راه‌آهن اعلام آمادگی کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های زیربنایی در منطقه آزاد می‌تواند پایه و اساس همکاری‌های بیشتر را فراهم و با توجه به سرمایه‌گذاری چین در چابهار و گوادر پاکستان، امکان اتصال بندر گوادر از طریق زمینی و راه‌آهن شود که این کشور در زمره کشورهایی است که بیشترین سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را انجام خواهند داد.
مرجع : ایسنا