به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۵ ساعت ۱۳:۲۶
کد مطلب : ۵۰۴۵۹
ثبات قیمت گوشت قرمز

افزایش 11 درصدی قیمت تخم‌مرغ

گروه اقتصادی: تخم‌مرغ، لبنیات و گوشت مرغ گران شد.
افزایش 11 درصدی قیمت تخم‌مرغ
در هفته گذشته قیمت لبنیات 1.3 درصد، تخم‌مرغ 0.8 درصد، گوشت مرغ 5.7 درصد و قند و شکر 0.4 درصد گران شد. همچنین قیمت حبوبات 0.9، میوه‌ها و سبزی‌های تازه هر کدام 0.4 درصد ارزان شد. این در حالی است که قیمت گوشت قرمز، چای، روغن نباتی و برنج ثابت بود.

لبنیات و تخم‌مرغ
بنابر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 10 مرداد‌ماه 1393 در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه 0.7 درصد و پنیر پاستوریزه 5.7 درصد افزایش یافت. همچنین بهای سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل ثابت ماند. براین اساس قیمت تخم‌مرغ شانه‌ای 7100 تا 9100 به فروش رفت که نشان می‌دهد که نسبت به مشابه سال قبل 11.7 درصد کاهش قیمت داشته است.

برنج و حبوبات
در هفته مورد بررسی بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در عین حال در گروه حبوبات قیمت لوبیا چشم بلبلی 2.2 درصد افزایش یافت، اما بهای سایر اقلام بین 0.5 تا 1.6 درصد کاهش داشت. قیمت لوبیا سفید بدون تغییر باقی ماند. قیمت برنج نسبت به هفته مشابه سال قبل 1.9 درصد گران‌تر شده است. همچنین قیمت حبوبات 15.2 درصد در مقایسه با هفته مشابه سال گذشته کاهش داشت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه
بانک مرکزی اعلام کرد که در هفته گذشته در میادین زیرنظر شهرداری انجیر عرضه نشد و گیلاس عرضه کمی داشت. اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند به نرخ مصوب سازمان میوه و تره‌بار عرضه شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای زردآلو 0.1 درصد، شلیل و شبرنگ 1.2درصد، گیلاس 0.7 درصد و هلو 1.3 درصد افزایش، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 درصد تا 20.7 درصد کاهش یافت. در گروه سبزی‌های تازه بهای خیار 0.1 درصد، بادمجان 3.6 درصد و پیاز 2.2 درصد افزایش، اما قیمت سایر اقلام این گروه بین 0.1 تا 2.7 کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد بررسی بهای گوشت گوسفند 0.1 درصد کاهش و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله 0.1 درصد همچنین گوشت مرغ 5.7 درصد افزایش یافت. بر این اساس گوشت گوسفند با استخوان در هفته گذشته در سطح شهر حدود 31هزار و 900 تومان برای هر کیلو و گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان هر کیلو 32 هزار و 350 تومان به فروش رفته است. همچنین قیمت گوشت مرغ هر کیلو 6900 تومان در سطح شهر به فروش رفته که نسبت به هفته مشابه سال قبل 14 درصد افزایش دارد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند و شکر به ترتیب معادل 0.5 درصد و 0.2 درصد افزایش یافت و قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت ماند.
مرجع : ایسنا