به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۵۰۶۷۷

ابراهیم الجعفری جايگزين نوري المالكي؟

گروه بين‌الملل: روزنامه الاخبار خبر داد: انتخاب ˈابراهیم الجعفریˈ رییس ائتلاف ملی عراق به عنوان نخست وزیر این کشور تقریبا حتمی شده است.
ابراهیم الجعفری جايگزين نوري المالكي؟
به گزارش ایرنا به نقل از الاخبار، ابراهیم جعفری طی جلسه آینده مجلس عراق که قرار است فردا یکشنبه تشکیل شود، مامور تشکیل کابینه می شود. این منبع خبری افزود: با این که حزب الدعوه که ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر کنونی عراق ریاست آن را بر عهده دارد، مالکی را برای نخست وزیری این کشور نامزد کرده، اما حذف نام وی از نامزدی برای این پست حتمی شده است.

این روزنامه لبنانی خاطر نشان کرده که خود نوری المالکی نیز موافقت نموده که اگر توافق در مورد نامزد اصلی پست نخست وزیری عراق با دشواری مواجه شود، ابراهیم جعفری نخست وزیر و مامور تشکیل کابینه این کشور شود. این روزها شایعات زیادی در خصوص نخست وزیری عراق وجود دارد و برخی رسانه های وابسته به عربستان ادعا کرده اند که ˈآیت الله سید علی سیستانیˈ مخالف نخست وزیری دوباره نوری مالکی است و مقام های ایران نیز به این نتیجه رسیده اند که وی دیگر نمی تواند نخست وزیر باشد و این در حالی است که افراد نزدیک به آیت الله سیستانی و همچنین منابع رسمی ایران این خبر را تکذیب کرده اند.