به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب : ۵۰۷۲۴

واكنش به شرط ‌سنی برای رئیس ‌خبرگان

گروه سياسي: عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری شأن و جایگاه این نهاد برجسته انقلاب را بالاتر از لابی های معمول سیاسی دانست، از افزایش ضریب هوشیاری آیت الله مهدوی کنی طبق گفته پزشکان معالج خبر داد.
واكنش به شرط ‌سنی برای رئیس ‌خبرگان
سیداحمد خاتمی، در گفت‌وگو با رسا اظهار داشت: بنا بر اعلام تیم پزشکی آیت الله مهدی‌کنی، حال ایشان رو به بهبودی بوده و ضریب هوشیاری رییس مجلس خبرگان رهبری در حال افزایش است. وی ادامه داد: مادامی که آیت الله مهدوی کنی هستند که از خداوند متعال شفای عاجل ایشان را مسألت می کنیم، سخن از انتخابات رییس مجلس خبرگان رهبری نخواهد بود، وگرنه روز یازدهم شهریور همزمان با اجلاس خبرگان کاندیداها معرفی خواهند شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که اجلاس آینده چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از یازدهم تا سیزدهم شهریور ماه برگزار می شود، تصریح کرد: اگر در اجلاس آینده خبرگان رهبری بحث اعلام نامزدهای ریاست و نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری مطرح شود، مطلقا نامزد نخواهم بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به این‌که در این راستا هیچ‌گونه رایزنی به معنای تشکیلاتی نبوده است، گفت: این‌که برخی جریان ها در تلاش هستند تا کرسی های مجلس خبرگان رهبری را تصاحب کنند، مسأله جدیدی نیست و اصولا مردم‌سالاری و جمهوریت نظام نیز این موضوع را اقتضاء می کند، اما باید دانست که شأن مجلس خبرگان رهبری بسیار بالاتر از این مباحث است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شرط سنی برای ریاست مجلس خبرگان رهبری مطرح است، یا نه؟ اظهار داشت: بنده چنین مسأله را شنیده‌ام و از سوی شورای نگهبان نیز تاکنون موردی مطرح نشده است، اما عقل حکم می کند کسی باید انتخاب شود که ضمن اعلمیت و اجتهاد توان انجام امور را داشته باشد. آیت الله خاتمی ادامه داد: البته منظور بنده سن فرد نیست، بلکه صحت وجودی است، چنانکه حضرت آیت الله نوری همدانی که خداوند طول عمر بابرکت به ایشان عطا کند، اکنون حدود 90 سال سن دارند اما نشاط جوان 30 ساله را دارند، البته بنده کاری به شرط سنی در انتخابات ندارم.