به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۱۸ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : ۵۰۷۶۰

سخنگوي‌حماس: به مقاومت ادامه می‌دهیم

گروه بين‌الملل: یکی از سخنگویان حماس، می‌گوید که حماس به 'مقاومت' ادامه می‌دهد و 'امتیازی' به اسرائیل نخواهد داد.
سخنگوي‌حماس: به مقاومت ادامه می‌دهیم
به گزارش خبرگزاری فرانسه، فوزی برهوم در بیانیه‌ای گفته است: "هیچ بازگشتی در کار نخواهد بود، اشغالگران به جایی نخواهند رسید و ما درباره خواسته‌های مردممان امتیازی نمی‌دهیم." آتش‌بس سه روزه غزه دیروز (جمعه) به پایان رسید و علیرغم تلاش‌های بین‌المللی تمدید نشد. حماس می‌گوید همچنان حاضر به ازسرگیری مذاکرات با میانجیگری مصر است اما تاکید دارد که لغو محاصره غزه باید یکی از شرایط آتش‌بس باشد.

اسرائیل بامداد امروز (شنبه ۹ اوت) چندین بار به غزه حمله کرد که بخش عمده این حملات به مناطقی بود که غیرنظامیان از آنها گریخته‌اند. گزارش شده که در حملات امروز اسرائیل چهار فلسطيني به شهادت رسيده‌اند. در حملات روز جمعه اسرائیل نیز پنج فلسطینی از جمله یک پسربچه ۱۰ ساله کشته شدند. در همین حال در کرانه باختری، تعداد زیادی از فلسطینی ها در جریان اعتراضاتی که در همبستگی با اهالی غزه برگزار کردند، با نیروهای رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

در این درگیری، یک فلسطینی به ضرب گلوله کشته شد و یک فلسطینی دیگر نیز در اثر جراحاتی که در اعتراضات شهر الخلیل برداشته بود، صبح امروز جان باخت. در شهر الخلیل ده‌ها فلسطینی دیگر نیز مجروح شدند. جنگ جاری غزه از یک ماه پیش با حملات سنگین هوایی اسرائیل به نوار غزه و پرتاب موشک‌ از داخل غزه به سوی اسرائیل آغاز شد. در جریان این جنگ دست کم ۱۹۶۰ فلسطینی کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیرنظامی بودند. از طرف اسرائیل ۶۴ نظامی و ۳ غیرنظامی کشته شدند.