به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۰۸۶۱

معضلات یک ستاره سینما در خارج از کشور

گروه فرهنگ و هنر: نمایش آخرین‌بازی روایتگر معضلات یکی از ستارگان سینمای ایران بعد از رفتن‌اش به خارج از کشور است.
معضلات یک ستاره سینما در خارج از کشور
تالار انتظامی خانه هنرمندان این روزها میزبان نمایش آخرین بازی‌ نوشته زنده‌یاد محمود استاد محمد است، بهروز سروعلیشاهی‌، کارگردان و بازیگر این اثر نمایشی‌ گفت: خیلی بجا و مناسب بود که نمایشی از آقای استاد محمد اجرا شود چون در روزهای سالگرد درگذشت ایشان هستیم، البته دیگرانی هم هستند که این روزها کارهایی از آقای استاد محمد را به صحنه برده‌اند.
وی با بیان اینکه نمایش آخرین بازی به موضوع مهاجرت می‌پردازد‌، ادامه داد: آخرین بازی از نمایشنامه‌های مورد علاقه‌ام بود و در دوران دانشجویی آن را اجرا کردم. آن زمان خود آقای استاد محمد این کار را دیدند و این اتفاق دلیلی بود تا بخواهم این نمایشنامه را به صحنه ببرم. این کارگردان درباره داستان این نمایش توضیح داد: موضوع نمایش درباره یکی از ستاره‌های سینمای قبل از انقلاب است که بعد از انقلاب، از ایران مهاجرت می‌کند و به لس آنجلس می‌رود و آنجا با یک تاجر ایرانی که از طرفدارانش بوده است آشنا می‌شود.

این هنرمند یادآور شد: می‌خواستیم این کار را در کارگاه نمایش تئاتر شهر اجرا کنیم، چون که فکر می‌کردیم الان زمان مناسبی است که نمایشنامه‌ای از آقای استاد محمد در تئاتر شهر اجرا شود اما مناسبات در تئاتر شهر به گونه دیگری بود. سرو علیشاهی با بیان اینکه هزینه‌های کارش به صورت شخص تامین شده است‌، ادامه داد: در حال حاضر هیچ کمکی نمی‌شود و مرکز هنرهای نمایشی پایش را کاملا کنار کشیده است و باز شدن سالن‌های خصوصی هم به این اتفاق دامن زده است.

وی افزود: فقط عشق به تئاتر است که باعث می‌شود کار کنیم‌، در حالی که این روزها در سالن کناری ما مهناز افشار‌، بهاره رهنما و ... با تمام قوا اجرا می‌روند، یک گروه کوچک اینجا در شرایطی اجرا می‌رود که محکوم به فناست مگر اینکه دیوانه باشد و ادامه بدهد. نمایش آخرین بازی این روزها ساعت 19 در تالار انتظامی خانه هنرمندان اجرا می‌شود.  در این نمایش ابوالفضل علیخانی و بهروز سروعلیشاهی به عنوان بازیگر حضور دارند.
مرجع : ایسنا