به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۵۰۹۳۷
فرمانده نیروی انتظامی:

تبرئه 20 فوتبالیست‌ در پرونده معافیت‌ها!

گروه ورزشي: فرمانده نیروی انتظامی آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده معافیت فوتبالیست‌ها را تشریح کرد.
تبرئه 20 فوتبالیست‌ در پرونده معافیت‌ها!
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کارت پایان خدمت تعدادی از فوتبالیست‌ها، گفت: قانون مسیر معافیت‌ها را مشخص کرده است و برخی ممکن است معافیت کفالت، تحصیلی و پزشکی بگیرند. او با بیان اینکه تیم‌های پزشکی بررسی معافیت پزشکی افراد را بر عهده دارند گفت: آنهایی که گواهی معافیت پزشکی گرفتند در صورت اعتراض به شورای عالی پزشکی ارجاع و در این شورا که اعضای آن بر اساس قانون مشخص هستند بررسی می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر فضای رسانه‌ای پیرامون این قضیه با این حجم در مورد این موضوع، مورد تایید ما نیست، گفت: مدارک حدود 110 نفر به پلیس ارائه شده است و بررسی‌های لازم در این زمینه آغاز شده است و پس از بررسی‌ها مشخص شد که معافیت تعدادی از این افراد مشکلی ندارد و مابقی در حال بررسی است.

او در مورد تشکیک معافیت پزشکی فوتبالیست‌ها گفت: ممکن است افراد گواهی مخدوش برای معافیت خود ارائه کنند و اصالت اسناد پایه این پرونده‌ها در حال بررسی است. به گفته فرمانده ناجا، حجم مسئله به گونه‌ای که در رسانه‌ها مطرح شده نیست. او با بیان اینکه پرونده حدود 20 نفر تا حالا رسیدگی شده است و موردی نداشتند و معافیت آنها را تایید می‌کنیم، گفت: مدارک مابقی افراد در حال بررسی است. احمدی مقدم در پاسخ به این سوال که معافیت پزشکی یکی از فوتبالیست‌ها به دلیل بیماری‌های تحتانی بوده اما این فرد در حال حاضر در لیگ فوتبال بازی می‌کند، گفت: من پزشک نیستم و کمیسیون پزشکی این موارد را بررسی می‌کند و پزشکان این کمیسیون نیز ناجایی نیستند و کمیسیون پزشکی باید این مسئله را تایید کند.

فرمانده ناجا در مورد زمان ارائه گزارش نهایی گفت: این افراد به صورت تک به تک مورد بررسی قرار خواهند گرفت و باید اصالت اسناد پایه و استعلامات لازم صورت بگیرد و مجددا این افراد آزمایشات لازم را بدهند و به نظر نمی‌رسد بیش از یک ماه زمان لازم باشد. او با بیان اینکه ممکن است بعد از این نیز افراد دیگری نیز به این حلقه اضافه شوند، گفت: طبق قانون با این افراد برخورد خواهد شد اما نباید اجازه دهیم با بزرگ نمایی، نظامات کشور مخدوش و ورزش نیز آلوده و کثیف جلوه کند هرچند که ممکن است هر مجموعه‌ای دارای آسیب‌هایی باشد.