به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۵۱۰۱۲
آمارهایی جدید از بورسیه‌های غیرقانونی

تعداد بورسیه‌های غیرقانونی؛ 3702 نفر

گروه سياسي: رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم آمار بورسیه‌های غیرقانونی دولت گذشته را 3702 نفر بیان کرد که پرونده 1080 نفرشان همچنان در ابهام است.
حجت الاسلام دکتر محمدرضا رضوان طلب در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد بورسیه‌های غیرقانونی اظهار کرد: بخشی از مشکلات این بورسیه‌ها، این است که طبق مقررات باید قبل از جایابی و شروع تحصیل، از مرکز جذب اعضای هیئت علمی هم درخواست تایید صلاحیت عمومی شود که این قانون در بسیاری از موارد رعایت نشده است.

وی با بیان اینکه وزیر علوم توصیه کرده با این قضیه تا حدی که امکان دارد با مسامحه برخورد شده و بورسیه‌ها تایید شدند، افزود: در حال حاضر یک آمار 3002 نفر و یک آمار 700 نفر بر سر زبان‌ها است که جمعا حدود 3702 نفر می‌شود که مشکل حدود هزار نفر آن‌ها تا کنون برطرف نشده و درمسیر برطرف شدن هم قرار نگرفته و همچنان ابهام درمورد آن‌ها وجود دارد.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم ادامه داد: مشکل 70 الی 80 نفر غیر قابل حل است زیرا اظهاراتی کردند که با مدارک آن‌ها مطابقت ندارد، اما آن زمان بنا بر این شده بود که این افراد به سرعت بورس شوند و در بعضی موارد به محض بورس کردن فرد هزینه بورسیه که 30 الی 40 میلیون تومان بود به حساب دانشگاه مربوط واریز شده است.

رضوان طلب با بیان اینکه بنا بر این است که به منافع ملی ضربه وارد نشود، اظهار کرد: برخی افراد هستند که مدارک خود را با معدل پایین اخذ کرده‌اند و این اصلا قابل توجیه نیست البته آقای وزیر دستور دادند تحصیل این افراد به هیچ وجه متوقف نشده و سعی می‌شود افراد تحصیل خود را به طرق مختلف ادامه دهند. یعنی برخی ملزم شدند هزینه تحصیل را خودشان پرداخت کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: از طرف دیگر از آنجایی که امکان ماندگاری افرادی که به خارج از کشور بورس شدند، در آن کشورها وجود دارد، تحمیلی وارد نخواهد شد و اگر امکان تایید صلاحیت پرونده‌هایی که نزد ما آورده می‌شود وجود داشته باشد، آن‌ها را توجیه خواهیم کرد.

روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۱:۳۱
من با مدرک دکتری فیزیک 5 سال است که بیکارم ولی آقایان بخاطر داشتن پارتی قبل از گرفتن مدرک دکتری هم حقوق می گیرند هم آینده شغلیشان تضمین شده است (244417)
زاهدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۱:۵۴
دانشگاه آزاد زاهدان هر چي فوق ليسانس هست شده هيئت علمي !!! (244425)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۱:۵۹
حتما دكتري شما مثل دكتري افاي دكتر نيست (244427)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۰
شما که دلواپس نیستی آقای دکتر، شما که اصولگرا و جناح راستی نیستی آقای دکتر ، معلومه کار پیدا نمیکنی (244429)
استاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۳:۴۳
روح ا... جان میشه سوابق تون را بفرمایید تا بدانیم چه کاری تو طول تحصیل تا دکتری انجام دادید؟ چرا هر فارغ التحصیلی خودش را با بورسیه ها مقایسه میکنه؟ اینا به غیر از تعدادیشون که غیر قانونی اعلام شده جز برترین های رشته خودشون هستند
تو همین رشته فیزیک پیگیری کنید ببینید اونایی که بورس شدن چقد با شما فرق داشتند (244500)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۳
استاد عزیز تذکر بجایی فرمودید (244593)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۶
علت این منفی ها چیه؟ خوب راس میگه دیگه (244599)
د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۴
احمدی نژاد شما را استاد نکرده جناب استاد! (244612)
یه همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۲:۱۱
روح الله جان باهات همدردی میکنم ولی عزیز تو با داشتن دکتری فیزیک الان باید حرفی برای گفتن داشته باشی و نه محتاج کار دولتی.عزیزم قبول کن خودتم تو این پنج سال کم کاری کردی.کار همش که پشت میز نشستن نیست.
همت بلند دار که مردان روزگار / از همت بلند به جایی رسیده اند (244431)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۳:۰۷
دوست عزیز تو رشته های علوم پایه که تماما مرتبط با تحقیق و کار پژوهشی هست وقتی جایی برای این کارها نباشه چه حرفی برای گفتن میمونه غیر از درس دادن تو موسسات واسه دو زار.... شما که توقع ندارین یه جوون بره ازمایشگاه فیزیک کوانتوم بزنه! (244474)
رحمت اله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۱
کسی که بداند مدرک گرفته شده غیر قانونی یا به صورت بی عدالتی گرفته شده ،حکم فقهی آن چیست.لطفا دفتر مراجع محترم پاسخ دهند (244451)
گلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۲:۴۴
رضوان طلب با بیان اینکه بنا بر این است که به منافع ملی ضربه وارد نشود. آقای رضوان طلب ،کجای عرش وفرش به لرزه در میآید مگر .اگر خلاف بوده عین حفظ منافع ملی است که برخورد شود .این چه استدلال غلطی است ؟ (244453)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۲:۵۷
تور رو خدا به داد ما برسید، منم مدرک دکترا دارم و بیکارم، به خدا افسرده شدیم ، چرا کسی صدای ما رو نمی شنوه؟ اینه که جوونها به هر شکلی شده از اینجا میرن. این که همش میگید اینقده تخلف شده دردی از ما دوا نمیکنه، ما رسیدگی میخوایم، کارد به استخون رسیده به خدا. (244460)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۴۴
برو کار کن تا افسرده نشی.مدرک دکتری داری توقع کار انچنانی داری . خب نیست عزیزم (244595)
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۳:۰۵
فساد گسترده تر است بسیاری از همین عوامل فساد که در قبولی خلاف مقررات در دوره دکترا و جذب خلاف مقررات اعضای خانوادگی خود نقش داشته اند همچنان در حال ارتقاعند. . . (244472)
شهرستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۳
خاطره دکترای صلواتی را همه بیاد دارند.... رییس جمهور محترم ما با شیب ملایم به شما رای ندادیم که شما با شیب ملایم بلا تخلفات این 8 ساله برخورد کنید.. ما با تمام وجودمان به شما رای دادیم (244478)
یک عضو هیئت علمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۴:۳۵
بنده عضو هیئت علمی هستم و از منابعی موقق اطلاع دارم که افرادی در بین استیضاح کنندگان وجود دارند که خود جزو بورسیه های غیرقانونی دوره دکتری هستند و معدل و سابقه علمی بسیار ضعیفی دارند ولی چون نماینده تشریف دارند خیلی زود نامه بورس رو گرفته و در جیب مبارک گذاشته اند. این رفتارشون هم جز غرض و مرض نیست. (244525)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۴:۴۳
پارسال من هم دعوت شدم به مصابحه بورس تو سازمان امور دانشجویان. به خدا قسم یک سوال تخصصی از بنده نشد. همون اول از من پرسیدن چرا ریش نداری؟! بعدش طرف پرسید چرا مردم استانتون بیشترین درصد رای رو به خاتمی دادن؟! خوب این چه ارزیابی ای از سطح علمی دانشجوی متقاضی بورس هستش؟ مثلا اگه من ریش داشتم دیگه شایستگی بورس شدن رو داشتم؟ (244530)
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۷:۵۵
هر کی هر چی دلش میخواد مینویسه. راست و دروغش هم معلوم نمیشه (244598)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۵:۵۴
البته دانشگاه ها هم بعضی هایشان از تخلف استقبال زیاد کرده اند نظیر دانشگاه اصفهان که تعداد افرادی که به صورت عادلانه وارد دوره ها ی دکتری شده اند کم هستند. تو دانشگاه اصفهان تا دلت بخوات از هر کی که یک کم دیده اند از اون طرف تو سازمان بهشون امتیاز می رسه بدون ازمون بدون نمره زبان بدون مصاحبه جمع کرده اند توی کلاس دکتری (244560)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ۱۵:۵۷
کامران دانشجو ظلم بزرگی کرد باید به مجلس بکشونند. روسای قبلی دانشگاه ها رو هم. که با این تخلف و تقلب هماهنگ بودند. نظیر دانشگاه اصفهان (244563)