به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۵۱۰۴۰

ارادت حسین پاکدل به اسماعیل فصیح

گروه فرهنگ و هنر: حسین پاکدل با روخوانی بخش‌هایی از نمایشنامه تازه‌اش «یک صبح ناگهان» از اجرای این نمایش در زمستان امسال خبر داد.
ارادت حسین پاکدل به اسماعیل فصیح
این هنرمند تئاتر روز گذشته 20 مرداد ماه بخش‌هایی از نمایشنامه «یک صبح ناگهان» را در برج میلاد نمایشنامه خوانی کرد. پاکدل که به عنوان اولین هنرمند حاضر در برنامه هفت شب نمایشنامه خوانی در این رویداد هنری شرکت داشت ضمن ارائه توضیحاتی درباره نمایشنامه‌اش گفت: این متن اقتباسی کاملا آزاد از قصه «تشت خون» نوشته اسماعیل فصیح است. او ادامه داد: ارادت ویژه‌ای به این نویسنده بزرگ دارم و تمام آثارش را عاشقانه دوست دارم اما در اقتباس از داستانش کاملا آزاد عمل کرده‌ام و مطلقا به آن وفادار نبوده‌اند.

پاکدل در ادامه توضیحاتی درباره کاراکترهای نمایشنامه «یک صبح ناگهان» ارائه کرد و گفت: زمان قصه در خلع قدرتی است که بعد از مرگ ناصرالدین شاه رخ می‌دهد. این هنرمند همچنین از اجرای این نمایش در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر خبر داد و گفت: قرار است این نمایش زمستان امسال بعد از جشنواره تئاتر فجر در این سالن به صحنه برود. نمایشنامه «یک صبح ناگهان» در بخش میز کار نویسنده که یکی از بخش‌های برنامه‌ی هفت شب نمایشنامه‌خوانی در برج میلاد است،‌ روخوانی شد.

بعد از روخوانی بخش‌هایی از این نمایشنامه علیرضا نادری دبیر افتخاری این برنامه در سخنانی گفت: همه امیدمان این است که این برنامه شروعی برای ارتباط نسل‌های مختلف تئاتری با یکدیگر باشد. برهمین اساس دو بخش در این برنامه طراحی شده است؛ با عنوان «میز کار نویسنده» و «صدای نسل تازه» که امیدواریم با طراحی این بخش‌ها آثار یکدیگر را ببینیم و بشنویم و با هم ارتباط بهتری برقرار کنیم.

نادری با دعوت از همه اندیشمندان‌، متفکران‌، چهره‌های سیاسی و اجتماعی‌ و هنرمندان برای شرکت در برنامه‌ی هفت شب نمایشنامه خوانی خاطرنشان کرد: همه ما ضرورت تغییر را در این دوره احساس می‌کنیم. اما آیا آماده انجام فعالیت هم هستیم؟! این جلسات می‌تواند شروعی باشد برای گفت‌وگو درباره کیفیت تغییراتی که مورد نظر ماست و امیدواریم با حضور همه متفکران به این هدف نزدیک بشویم. در بخش دوم این برنامه که با نام «صدای نسل تازه» برگزار شد، نمایشنامه «رادیولوژی» نوشته آریا باغستانی با نقش‌خوانی کاوه مرحمتی و پیام پارسا فر روخوانی شد.

اجرای یک قطعه کوتاه موسیقی از دیگر بخش‌های این برنامه بود. ب در ادامه جلسات نمایشنامه‌خوانی برج میلاد،‌ نمایشنامه‌ی «وقت خواب ماهی‌ها» نوشته محمد امیریاراحمدی روز 23 مرداد روخوانی می‌شود. در بخش صدای نسل تازه نیز نمایشنامه «خرید، مهمونی‌، ورزش‌، رستوران» نوشته مینا صیادی نمایشنامه خوانی خواهد شد.
مرجع : ایسنا