به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۱ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : ۵۱۰۴۱

فیلم‌های ایرانی جشنواره مونترال

گروه فرهنگ و هنر: سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم مونترال که به عنوان تنها رویداد سینمایی رقابتی مورد تایید "فیاپف" در آمریکای شمالی و در غلطی مصطلح، جشنواره الف، شناخته می‌شود، از 30 مرداد تا 10 شهریور در کشور کانادا برگزار خواهد شد.
فیلم‌های ایرانی جشنواره مونترال
این جشنواره امسال هیچ فیلمی از ایران را در بخش مسابقه اصلی خود انتخاب نکرده و تنها فیلم "با دیگران" ساخته نخست ناصر ضمیری در بخش مسابقه فیلم‌های اول نمایش دارد. در این بخش بهمن مقصودلو، منتقد قدیمی و ساکن نیویورک و مستندساز در هیات داوری سه نفره بخش رقابتی فیلم‌های اول حضور دارد که 18 فیلم این بخش را مورد ارزیابی قرار خواهند داد. جشنواره فیلم مونترال 350 فیلم از 74 کشور جهان را در برنامه خود گنجانده که شامل 160 فیلم بلند سینمایی می‌شود.

در فهرست اعلام شده جشنواره مونترال تولیدات دیگری از سینمای ایران و نیز نام‌های ایرانی با فیلم‌های تولید کشورهای دیگر به چشم می‌خورد. در بخش غیررقابتی سینمای جهان سه فیلم بلند سینمایی ایرانی حضور دارند. فیلم "بیگانه" ساخته بهرام توکلی و "تجریش...ناتمام" ساخته پوریا آذربایجانی که اولین نمایش‌های بین المللی خود را تجربه می‌کنند و فیلم "برف" ساخته مهدی رحمانی که پیش از این در جشنواره های شانگهای و مسکو نیز حضور داشته است.

در بخش فیلم‌های کوتاه سینمای جهان، فیلم‌های "انار میوه بهشت است" ساخته تیمور قادری و "تمام زمستان‌هایی که ندیدیم" ساخته امید خوش نظر از ایران و فیلم "هر دوشنبه" ساخته میلاد معافی و محصول کشور کانادا حضور دارند. در بخش مستند سینمای جهان نیز فیلم‌های "از دریاها با من بگو" ساخته رضا علامه زاده از هلند، "آواز ناکجا آباد" ساخته آیت نجفی و محصول آلمان و فرانسه و "در اینجا باغی هست" ساخته مسعود رئوف از کانادا دیده می‌شوند.

در بخش فیلم‌های دانشجویی کانادا هم نام میلاد علم‌خانی با فیلم "ریزنز" وجود دارد. عرضه و پخش بین‌المللی فیلم "با دیگران" را محمد اطبایی (مستقل های ایرانی)، فیلم "بیگانه" را موسسه رسانه‌های تصویری و "برف" را کانون ایران نوین به عهده دارند.
مرجع : ایسنا