به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۲ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۵۱۱۶۷

بخش خصوصی به دنبال رانت دولتی نباشد

گروه اقتصادی: استاد دانشگاه صنعتی شریف گفت: بخش خصوصی باید ذهنیت خود را تغییر داده و دیگر به دنبال دریافت رانت از دولت نباشد.
بخش خصوصی به دنبال رانت دولتی نباشد
دکتر علینقی مشایخی در نشست تخصصی سیاستهای صنعتی و تجاری با اشاره به اینکه نیازمند اقتدار بیشتر بانک مرکزی برای مجبور کردن بانکها به اجرای سیاستهای دولت در زمینه خروج از رکود هستیم، گفت: بسته ضدرکود دولت خوب است اما اجرای آن از همه چیز مهمتر است و اگر این بسته به درستی اجرا نشود در واقع اهداف آن محقق نخواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از توان کارشناسی انجمن ها و تشکلهای بخش خصوصی برای رفع ایرادات بسته ضدرکودی دولت اظهار کرد: بخش خصوصی نباید مدام به این فکر باشد که چگونه می تواند از دولت رانت بگیرد. این ذهنیت باید عوض شود. متاسفانه بعضا شاهد این هستیم که هر زمان بخش خصوصی دور هم جمع می شوند درباره این موضوع بحث می شود که چگونه می توانند از دولت رانت بگیرند.

بنیانگذار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه سازمانهای دولتی کشور طی 8 سال اخیر به شدت ضعیف شده و مدیران این سازمانها نیز رو به ضعف رفتند، افزود: لازم است همزمان با اجرای بسته ضدرکود دولت بسته دیگری نیز به صورت موازی به منظور تقویت سازمانهای دولتی تضعیف شده به اجرا درآید. مشایخی همچنین از نزول اخلاق در سازمانهای مختلف کشور انتقاد کرده و گفت: به همین دلیل فساد در این سازمانها شبوع گسترده ای پیدا کرده است. دولت باید برنامه جامعی را برای سالم سازی دستگاههای دولتی ارائه دهد.
مرجع : ایسنا