کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سوپر جام باشگاه‌هاي آلمان

دورتموند قهرمان سوپرجام آلمان شد

23 مرداد 1393 ساعت 12:45

گروه ورزشي: تيم فوتبال بروسيا دورتموند با شکست بايرن مونيخ فاتح سوپرجام آلمان شد.


بازيدر ورزشگاه "سیگنال آیدونا پارک" ورزشگاه خانگی دورتموند با سوت "گاگلمن" آغاز شد و تیم دورتموند در شرایطی پا به میدان گذاشت که رویس، هوملز و گوندوغان را در اختیار نداشت و بایرن هم بازیکنانی مانند ریبری، روبن، تیاگو و شوان اشتایگر را در ترکیب خود نمی دید. بازی در یک ربع اول پایاپای دنبال شد و دو تیم بیشتر قصد حفظ توپ داشتند و موقعیت هایی را هم ایجاد می کردند.

در دقیقه 23 روی حرکت زیبای هنریک میخیتاریان از میانه میدان و سر در گمی مدافعان بایرن پاس اوبامیانگ به خود میخیتاریان رسید و وی با ضربه ای محکم و دقیق دروازه نویر بهترین بازیکن فصل قبل بوندسلیگا را باز کرد. بعد از این گل بر خلاف همیشه دورتموندی ها باز هم حملاتی روی دروازه بایرن ایجاد کردند که البته مانوئل نویر مانع به ثمر رسیدن گل بعدی شد.

خبر بد برای هواداران بایرن مصدومیت شدید خاویر مارتینز بود که در دقیقه 31 از زمین خارج شد و مستقیم روانه بیمارستان شد و به جای وی دانته وارد زمین شد. در آخرین دقیقه نیمه اول اولین کارت زرد گاگلمن به هویبرگ بازیکن جوان تیم بایرن به دلیل تکل خطرناک داده شد. نیمه اول با همان نتیجه 1-0 به نفع زنبورهای وست فالن پایان یافت.

در آغاز نیمه دوم گواردیولا که از نتیجه راضی دست به تغییرات در تیم خود زد و فلیپ لام رو به جای توماس مولر وارد زمین کرد تا خلاقیت را به خط هافبک خودش اضافه کند. اما این تاکتیک هم نتیجه نداد و لام با آمدن گوتزه به جای هویبرگ در دقیقه 59 به پست اصلی خود که دفاع راست بود برگشت. مالکیت توپ بالای بایرنی ها و بازی خسته کننده و یکنواخت آنها ادامه پیدا کرد تا روی یک ضد حمله اوبامیانگ هافبک تند و تیز تیم دورتموند توپ رو به سمت راست و خود وارد محوطه جریمه شد و با ضربه سری دقیق و فنی گوشه دروازه نویر را هدف قرار داد و گل دوم دورتموند به ثمر رسید.

خوشحالی جالب این بازیکن به مانند همیشه این بار هم انجام شد و وی کلاه موسوم به اسپایدر من رو روی سر خود گذاشت و به شادی با هم تیمی های خود پرداخت. آمار بازی از برتری یک طرفه دورتموند حکایت می کرد و آنها با 22 شوت به سمت دروازه که 14 شوت به چارچوب بود برتری خود را بر بایرنی ها دیکته کردند. لواندوفسکی و گوتزه بازیکنان سابق دورتموند نیز کار خاصی برای تیم خود از پیش نبردند و وضع بازی بایرن تغییری نکرد. از نکات جالب این بازی پا به توپ شدن گوتزه در میدان و صدای سوت ممتد هواداران به نشانه اعتراض و انزجار از وی بود. در پایان نیز بازی با همین نتیجه 2-0 پایان یافت تا نتیجه ای مشابه با سوپر جام شب گذشته اروپا میان رئال مادرید و سویا داشته باشیم.

دورتموند : مایکل لانگراک، ماتیاس گینتر، سوکراتیس، لوکاس پیشچک، مارسل اشملزر (46 اریک دورم)، جوناس هافمن، سباستین کل، اولیور کیرچ (84، اسون بندر)، هنریک میختایریان، پیپرپ ایمریک (63 آدریان راموس)، چیرو ایموبیله
بایرن مونیخ : مانوئل نویر، ژروم بواتنگ، داوید آلابا، خوان برنات، جیانلوکا گادینو، پیر امیلی هویبرگ (59 ماریو گوتزه)، ژوای مارتینز (31 دانته)، سباستین رودِ، ژردان شقیری، رابرت لواندوفسکی، توماس مولر (46 فیلیپ لام).


کد مطلب: 51283

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/51283/دورتموند-قهرمان-سوپرجام-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir