به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۵۱۳۵۱

بدهی 70 هزار میلیارد تومانی دولت به بانکها

گروه اقتصادی: مدیرعامل بانک ملی ایران، بدهی دولت به مجموعه بانکی کشور را 70 هزار میلیارد تومان برشمرد و گفت: از این میزان حدود 14 هزار میلیارد تومان و با احتساب شرکت های دولتی حدود 17 هزار میلیارد تومان دولت به بانک ملی بدهکار است.
بدهی 70 هزار میلیارد تومانی دولت به بانکها
عبدالناصر همتی در خصوص نحوه بازپرداخت بدهی های دولت به بانک های کشور، اظهار داشت: رییس جمهوری در نشست افتتاحیه همایش تبیین سیاست های اقتصادی دولت برای خروج از رکود این نوید را به مجموعه بانک های کشور داده که بخشی از بدهی های دولت با بدهی های بانک ها به بانک مرکزی تسویه شود. وی با بیان اینکه بدهی های بانک ها به بانک مرکزی به صورت ارزی و ریالی است، افزود: در بسته سیاستی دولت برای خروج از رکود نیز پیش بینی شده تا مابقی بدهی های دولت به بانک های کشور بازپرداخت شود.

همتی در خصوص فروش اموال بانک ها نیز گفت: بانک ملی ایران برای فروش اموال مازاد خود برنامه دارد که آن را نیز آغاز کرده است. مدیرعامل بانک ملی ایران افزود: این بانک هر ماه اموال غیرمنقول خود را به مزاید می گذارد و این روند را تا پایان سال جاری ادامه خواهد داد، البته تا وقتی که بازار کشش داشته باشد و اموال را به قیمت کارشناسی خریداری کنند.

وی سپس در مورد فروش شرکت های متعلق به بانک ملی نیز اظهار داشت: بخشی از این شرکت ها که بزرگ و حجیم هستند پیش از این توسط دولت بابت تسویه بدهی های خود به بانک ملی واگذار شده بود، یعنی بانک ملی در این خصوص سرمایه گذاری نکرده است. همتی با بیان اینکه فرآیند فروش این شرکت ها بزودی آغاز خواهد شد، گفت: در کنار این شرکت ها، شرکت های سوددهی را داریم که براساس برنامه ریزی های به عمل آمده تا پایان سال بخش قابل توجهی از آنها را به فروش خواهیم رساند.

وی در خصوص نتایج بسته سیاست های دولت برای خروج از رکود نیز گفت: این بسته به طور قطع نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، چرا که ما چاره ای جز خروج از رکود نداریم. همتی همچنین درباره تاکیدات رییس جمهوری برای رونق صادرات غیرنفتی اظهار داشت: بانک ملی این آمادگی را دارد تا تسهیلات قابل توجهی را در اختیار بخش تولیداتی که جنبه صادراتی را داشته باشد، قرار دهد.
مرجع : ایرنا