به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۴:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۵۱۳۶۶

سه روش تشخیص روغن زیتون مناسب

گروه سلامت: رئیس انجمن تولید‌کنندگان روغن زیتون با تشریح ۳ روش تشخیص روغن زیتون مناسب، گفت: فعلاً تغییری در قیمت روغن زیتون اتفاق نخواهد افتاد.
سه روش تشخیص روغن زیتون مناسب
محمد‌رضا هاتفی با بیان اینکه تولید‌کنندگان روغن زیتون فعلاً تمایلی برای افزایش قیمت محصولات خود ندارند، اظهار داشت: 3 تا 4 ماه دیگر که فصل برداشت زیتون آغاز می‌شود، با توجه به نرخ فروش محصولات کشاورزی و نرخ تورم، قیمت جدید روغن زیتون تعیین خواهد شد. وی با بیان اینکه امسال بخشی از محصولات زیتون با آفت مگس روبرو شده و این مسئله باعث کاهش برداشت زیتون خواهد بود، گفت: تعرفه گمرکی واردات روغن زیتون برای کارخانه‌ها از ابتدای امسال کاهش یافته و از 50 درصد به 26 درصد رسیده که البته هنوز تأثیری در میزان واردات روغن زیتون نداشته است.

هاتفی تصریح کرد: کارخانه‌های روغن زیتون سعی می‌کنند روغن زیتون وارداتی خریداری نکنند تا وضعیت تولید داخل مشخص شود. وی در مورد انتخاب روغن زیتون مناسب توسط مصرف‌کنندگان نیز گفت: برای خرید روغن زیتون مناسب باید به 3 مسئله توجه شود که یکی از آنها درج نشان استاندارد بر روی بسته‌بندی روغن است و دیگری، نشان وزارت بهداشت و پروانه ساخت محصول است.

وی ادامه داد: مورد سوم نیز آدرس کارخانه تولید‌کننده روغن زیتون است که باید بر روی بسته‌بندی آن درج شده باشد. رئیس انجمن تولید‌کنندگان روغن زیتون تصریح کرد: با توجه به استقرار نماینده وزارت بهداشت در کارخانه‌های تولید‌کننده روغن زیتون، واحد‌های تولیدی نمی‌توانند دچار تخلف شوند و کیفیت همه روغن زیتون‌های تولید‌ شده توسط کارخانه‌های مجاز تقریباً در یک سطح قرار دارد. وی با بیان اینکه روغن زیتون تا 8 مرتبه قابلیت استفاده دارد، گفت: برای مصارف پخت و پز باید از روغن زیتون تصفیه شده و برای مصارف سرد از روغن زیتون تصفیه نشده استفاده شود.
مرجع : صبحانه