به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۵ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۵۱۴۴۰

بازگشت بسون به صدر گیشه‌های فرانسه

گروه فرهنگ و هنر: فیلم لوسی، جدیدترین ساخته لوک بسون در اولین هفته نمایش پرفروش‌ترین فیلم سینماهای فرانسه شد.
بازگشت بسون به صدر گیشه‌های فرانسه
لوک بسون، کارگردان سرشناس فرانسوی که بیشتر با فیلم حرفه‌ای به شهرت جهانی رسید توانست با فیلم جدیدش با عنوا‌ن لوسی با بازی اسکارلت یوهانسون در نقش اصلی عنوان پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای فرانسه را از آن خود کند. این فیلم که در 615 سالن سینمای فرانسه به روی پرده رفت، در اولین هفته نمایش 1.94 میلیون قطعه بلیت در این کشور فروخت تا عنوان پرفروش‌ترین فیلم لوک بسون در هفته آغازین را به دست آورد. پیش از این عنوان پرفروش‌ترین ساخته بسون در هفته آغازین متعلق به عنصر پنجم با 1.8 میلیون قطعه بلیت بود.

فیلم لوسی توسط کمپانی یوروکورپ ساخته شده و کمپانی یونیورسال توزیع بین‌المللی آن را بر عهده خواهد داشت. فیلمنامه لوسی را خود بسون نوشته و داستان فیلم درباره زنی است که با استفاده از مواد مخدر دارای قدرت‌های عجیبی می‌شود که می‌تواند هرگونه دانشی را در لحظه فرا بگیرد،‌ اجسام را با ذهنش حرکت دهد و درد و دیگر ناراحتی‌ها را حس نکند. در این فیلم علاوه‌بر یوهانسون، بازیگرانی چون مورگان فریمن نیز مقابل دوربین رفته است. بسون با ساخت فیلم لوسی به دوران اوج موفقیتش در دهه 90 میلادی بازمی‌گردد‌، زمانی که فیلم‌هایی چون حرفه‌ای، ژاندارک، نیکیتا و عنصر پنجم را به سینمای جهان معرفی کرد.

لوک بسون را استیون اسپیلبرگ فرانسه لقب داده‌اند. چرا که هر دو با اولین اثرشان خود را چون فیلم‌سازانی بااستعداد مطرح کردند، هر دو به سرعت به سمت سینمای تجاری رفتند و فیلم‌های موفقی در این زمینه ساخته‌اند، هر دو با تهیه‌کنندگی ثروتی به هم زدند و شرکت فیلم‌سازی خودشان را تاسیس کردند. او بهترین فیلم‌هایش را بعد از موفقیت‌های تجاریش ساخته است و دو بار جایزه اسکار بهترین کارگردانی را دریافت کرده است.
مرجع : ایسنا