به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۵۱۵۵۷

ورود 200 اتوبوس 2کابین تا اول مهر

گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از افزایش 200 اتوبوس دو کابین تا اول مهرماه خبر داد.
ورود 200 اتوبوس 2کابین تا اول مهر
پیمان سنندجی در رابطه با افزایش اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی، گفت: شهرداری 900 اتوبوس از 6500 اتوبوس در تهران را خریداری کرده که عمدتا اتوبوس‌های دو کابین هستند و ویژگی‌های مربوط به معلولین را دارند اما سایر اتوبوس‌ها فاقد چنین ویژگی‌هایی هستند که در این صورت برای کسانی که امکان استفاده از پله ندارند قابل استفاده نیست.

وی در رابطه با مسائل نابینایان برای استفاده از اتوبوس‌ها ، گفت: یکی از مسائل مهم این افراد اعلام رسیدن به ایستگاه‌هاست که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که ابتدا در خطوط BRT و سپس در سایر خطوط این کار انجام شود. در این صورت تردد به وسیله حمل‌ونقل عمومی برای نابینایان نیز میسر خواهد شد. سنندجی از پیش‌بینی 450 دستگاه اتوبوس با اعتبارات داخلی شهرداری برای افزایش ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

مدیرعامل شرکت واحد در این خصوص افزود: در حال انعقاد قرارداد برای تهیه 200 دستگاه اتوبوس دو کابین هستیم که همه ویژگی‌های اتوبوس‌های شهری را دارا هستند. وی در رابطه با کیفیت اتوبوس‌های خریداری شده عنوان کرد: این اتوبوس‌ها همگی از برند خوبی است و ساختار و سیستم فنی آن از کیفیت بالایی برخوردار است که با مشخصات یورو 7 به بالا و ویژگی‌های شهری یعنی بدون پله بودن و دارای سیستم پیجینگ نیز است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال 450 دستگاه اتوبوس اضافه می‌کنیم که 200 دستگاه آن تا مهرماه به ناوگان اتوبسرانی ما افزوده خواهد شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تاکید بر اهمیت ویژگی‌های شهری، گفت: تلاش می‌کنیم امکان خرید از خودروسازان داخلی را فراهم کنیم و در این خصوص مذاکراتی انجام شده است اما موضوع مهمتر از واردات و یا خرید از خودروساز داخلی این است که اتوبوس خصوصیات شهری داشته باشد تا همه شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.
مرجع : ایسنا