به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۱۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۵۱۷۸۴

يعني پیمانکاران‌شهرداری «لات» هستند؟

گروه جامعه: رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اعلام اینکه حادثه فوت مرحوم علی چراغی بر اثر ضرب و شتم توسط پیمانکاران شهرداری در حضور فرزند او بوده است، از مرگ یک جوان 18 ساله در پارک بسیج بر اثر افتادن از سرسره خبر داد.
به گزارش ایسنا، در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران معصومه آباد با اشاره به اینکه حق حیات از حقوق شرعی و انسانی هر شهروندی است، گفت: این مسئله آنقدر اهمیت دارد که شورا باید در جلسات زیادی به آن توجه داشته باشد. وی با اشاره به فوت مرحوم علی چراغی در اثر درگیری با پیمانکاران شهرداری، گفت: مشاجره‌ای که می‌توانست با حضور پلیس 110 خاتمه پیدا کند با درگیری توسط پنجه بوکس به فوت این فرد که چهار فرزند دارد منجر می‌شود.

وی با اشاره به حادثه نقص فنی چرخ و فلک پارک ارم، گفت: در این حادثه دختری 22 ساله مجروح شد و در تماس خانواده این دختر متوجه شدند که او هنوز نمی‌تواند روی پای خود بایستد و فلج شده است. ما مشکل او را حل نکردیم و گفتیم از آنجایی که تهران فاقد فضای تفریحی است پارک ارم نباید بسته شود. آباد با بیان اینکه حالا یک جوان 18 ساله در پارک بسیج از بالای سرسره افتاده است، گفت: منطقه 14 باید گزارش بدهد که چه اتفاقی رخ داده اما به سازمان ایمنی و آتش نشانی هم اجازه ورود نداده‌اند. این جوان 18 ساله از بالای سرسره افتاده است و برخی می‌گویند خودکشی کرده، اما این اتفاق به هر دلیلی که رخ داده باشد، ما باید اطلاع داشته باشیم.

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه پیمانکاری که با مرحوم چراغی درگیر شده است، پیمانکار جمع‌آوری بازیافت و جمع‌آوری پسماند خشک و طرف قرارداد با شهرداری بوده است از معاون خدمات شهری شهردار تهران خواست در این زمینه گزارشی ارائه دهد. رئیس شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: شورا و شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کنند.

در ادامه محسن سرخو - عضو کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حادثه فوت مرحوم چراغی گفت: معاون خدمات شهری باید توضیح دهد که برون سپاری وظایف شهرداری به پیمانکارها با چه سازوکاری صورت می‌گیرد و مشخص شود که چه کارهایی را باید به پیمانکار داد و چه کارهایی را به پیمانکار واگذار نکرد. آیا این مسئله حاکمیتی است یا اجرایی خواهد بود؟

پیمانکارها چگونه گزینش می‌شوند؟
به گزارش ایسنا، سرخو همچنین با طرح این پرسش که پیمانکارها چگونه گزینش می‌شوند، گفت: آیا ما پیمانکارها را از میان لات‌ها انتخاب می‌کنیم؟ زیرا ادواتی که در این حادثه مورد استفاده قرار گرفته است این سوال را ایجاد می‌کند. وی همچنین با اشاره به اینکه مرحوم چراغی چهار فرزند داشته است، گفت: آیا شهردار تهران ساز و کاری برای احقاق حقوق این خانواده داشته است؟

این عضو شورای شهر همچین با اشاره به سوء استفاده از کودکان خردسال در تقاطع‌ها و خیابان‌ها به منظور دریافت کمک از مردم، گفت: هیچ ارگانی درصدد نیست که با این موضوع که به نظر می‌رسد اختصاصا مربوط به تهران است برخورد داشته باشد. این افراد عمدتا اتباع بیگانه هستند که از کودکان برای جلب ترحم مردم استفاده می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه وزارت کشور و شهرداری هیچگونه برخوردی با این موارد نداشته‌اند، خطاب به مسجدجامعی، گفت: اگر مصلحت بدانید طی نامه‌ای از وزارت کشور بخواهیم که این معضل به طور مطلوب از شهر تهران جمع‌آوری شود.

جوادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۱۲
از نظر شهردارتهران تفکیک جنسیتی را عشق است جون مردم کیلو چنده؟؟؟؟ (245912)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۲۳
تفکیک جتسیتی یعنی این که ما بزرگ راه ها و خطوط هوایی دریایی و هر چیز دیگری که احتمال اقزایش جرم و جنایت در اون وجود داره رو ببندیم و به تمام شهر وندانمون به چشم بیماران جنسی نگاه کنیم.این کار یک کار سیاسیه و توهین به زن و مرد هایه ایرانه.یعنی مردم ما هوس باز هستند؟!!! (245963)
روح ا...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۷:۵۳
من خودم شخصا موافق برخورد با افرادی هستم که سد معبر می کنند ولی در این شرایط اقتصادی و بیکاری که مدیون احمدی نژاد و برخی اصولگرایان هستیم صحیح نیست مردم را به بهانه های واهی از نان خوردن بی اندازیم. (245995)
اميري از شهرك محلاتي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۳:۱۵
آقا اين چه صيغه اي است كه شهرداري تهران ضعف خود در نظارت را گردن پيمانكاران مي اندازد سال گذشته يك جوان 16 ساله هم در شهرك حضرت عبدالعظيم شهر ري بر اثر عدم رعايت نكات ايمني در پارك آن محل دچار برق گرفتگي و رفتن به كماي چند روزه اين جوان شد كه بازهم دوستان جناب شهردار تقصير را گردن پيمانكار فضاي سبز انداختند و خود را كنار كشيدنداميدواريم آقاي قالي باف فكري به حال دستگاه نظارت شهرداري و پيمانكاران آن بكند (245915)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۱۰
والا همه دیگه لات شدند اصلا ادب و تربیت جای خودش را به پرخاش و خشونت داده و به نظر من سازمانهای فرهنگ ساز مانند تلوزیون میلی به جای فرهنگ سازی درست برای مردم و خصوصا کودکان با افراط زیاد تماما سیاسی و جناحی شده و تنها چیزی که اهمیت نمیدهد فرهنگ است. (245927)
بینا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۴:۵۴
به فکر آبروی مردم که نیستید،دیگه جون مردم نگیرید (245946)
امیرعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۱۶:۱۸
این جوابیه عذر بدتر از گناهه عملکرد پیمانکاران شهرداری تحت نظارت و مسئولیت کیست ؟ شهردار اومده به سیاست انداختن توپ تو میدون پیمانکارش متوسل بشه بدون اشراف به قانون مزایده و مناقصات و قانون کار راستی چرا مسئولین هیچی نمیدونن؟؟؟؟علی الخصوص شهرداری
باید به ملت و فرزند اون کارگر جواب قاطع داده بشه.... (245960)