کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رویانیان فراموشکار شده تقصیر من نیست

دایی: آقای دادگان! شما دیگر چرا؟

ایسنا , 28 مرداد 1393 ساعت 18:00

گروه ورزشی: سرمربی پرسپولیس پاسخ اظهارات رویانیان و دادکان را داد.


علی دایی درباره اظهارات رویانیان که گفته بود قرارداد دایی کمتر از رقم فعلی بوده و همه مطالباتش را هم دریافت کرده اظهار داشت:خدا را شکر من یک قرارداد بیشتر ندارم و همان قرارداد را هم خود حضرات در فدراسیون ثبت کرده‌اند. مهر و امضایش هم مشخص است. او ادامه داد:شاید من هم باید مثل برخی یک پولی جداگانه می‌گرفتم و یک جور دیگر قرارداد می‌بستم تا باب میل دوستان باشد. من که به زور نیامدم پرسپولیس، با راه آهن قرار داد داشتم و با اصرار شما آمدم. مبالغ دریافتی هم صورتجلسه شده که در سال گذشته ۷۴۴ میلیون دریافتی داشته ام.حالا اگر دوست من فراموشکار شده مشکل من نیست.

سرمربی پرسپولیس افزود: من علی دایی هستم. خوب یا بد همه جا رو بازی کرده‌ام. آتویی هم دست کسی ندارم که بترسم. هر چه هم دارم از لطف خداست. متاسفانه در این فوتبال همه دم از شفاف‌سازی می‌زنند اما وقتی من راست و حسینی رقم واقعی قراردادم را ثبت می‌کنم، باعث می‌شود خیلی‌ها جبهه بگیرند. برای من کاری نداشت یک میلیارد زیر میزی بگیرم و مالیاتش را هم ندهم و یک میلیارد هم قرارداد ببندم و مثل برخی افراد مظلوم نمایی کنم اما من دنبال اینجور کارها نیستم.

دایی درباره اظهارات اخیر دادکان هم گفت: برای محمد دادکان همیشه احترام قایل بوده‌ام و هستم و دوست نداشتم پاسخ ایشان را بدهم اما برای تنویر افکار عمومی می‌پرسم چرا ایشان با مبلغ قرارداد ژوزه و دنیزلی که چندین برابر من دستمزد گرفتند و مقام‌هایی که کسب کردند مشکلی نداشت و سکوت کردند؟ چون مثل الان وارد دعوا با وزرای وقت ورزش نشده بودند. مشکل مالیات برانکو مربوط به چه دوره‌ای است؟ این‌ها اموال بیت المال نبود؟ تاکنون به خودم اجازه نداده‌ام پاسخ حرف‌های ایشان را بدهم و ایشان در طی این سالها مکرر برای مربیان و بازیکنان داخلی نرخ تعیین کرده و گفته‌اند چند سال در فوتبال را ببندیم. این شد راهکار؟ اگر قرار است نرخ ها پایین بیاید باید بازیکن سازی شود. اگر در سال‌های قبل و حتی دوران مدیریت ایشان روی پایه‌ها کار شده بود الان نرخ‌ها بالا نمی‌رفت.

او تصریح کرد: جناب دکتر! دوست عزیز من! فوتبال همه جای دنیا قیمت بالایی دارد. در بنگلادش و هند و آلمان همه جا همین گونه است. تورم جامعه را در نظر بگیرید و ارقام را بسنجید. دستمزدها در فوتبال ایران از اواسط دهه 70 بالا رفت. در دوران مدیریت خود شما قراردادهای ۲۰۰ میلیونی بسته می‌شد که در تناسب با نرخ تورم آن زمان رقم بالایی بود. اگر در اینجا پول بیت‌المال هزینه می‌شود مشکل از فوتبال نیست. فوتبال را به بخش خصوصی بسپارند. شمایی که مدیر این فوتبال بودید آیا توانستید حق فوتبال را از صدا و سیما بگیرید؟ آیا قانون کپی رایت اجرا می‌شود؟ آیا بازیکنان حق تبلیغ دارند؟ اینها دردهای فوتبال است نه ارقامی که پرداخت می شود. وقتی می‌گوییم فوتبال حرفه‌ای یعنی پرداخت ارقامی که در دنیا عرف است. اگر صلاح در بازگشت فوتبال به دوره آماتور است آن دیگر بحثی مجزاست. فوتبال یک صنعت و پدیده جهانی است. ما باید دنبال این برویم که چرا مثل همه دنیا عمل نمی‌کنیم نه اینکه حرف‌هایمان در جهت زیر سوال بردن فوتبال باشد. اصلا همین فردا در فوتبال را ببندیم. باید بررسی کنیم چه چیزی داریم که جایگزین آن کنیم. کسانی که اهل فوتبال نیستند حرف از تعطیلی فوتبال می‌زنند و حیف است شخصیتی مثل دکتر دادکان هم حرف آنها را تکرار کند. در این مملکت فقط نرخ فوتبال بالا رفته؟ قیمت یک آپارتمان 100 متری نسبت به ده سال قبل را بررسی کنید تا بدانید تورم جامعه خواسته یا ناخواسته فوتبال را هم با خود همراه کرده است.

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: آقای دکتر! چند روز پیش از طریق یک دوست مشترک با هم حرف زدیم. اگر من طبق آن حرف‌ها وارد دعوا با برخی کسانی که شما با آنها مشکل دارید می‌شدم امروز رقم قراردادم متناسب و مطلوب بود؟من گفتم دنبال آرامش تیمم هستم و الان هم ناچار شده‌ام این حرف‌ها را بزنم. از شمایی که استخوان خرد کرده این فوتبالید و شخصیت علمی بالایی دارید بعید است اینگونه فوتبال را زیر سوال ببرید. همه شرایط امروز جامعه را در نظر بگیرید بعد قضاوت کنید.

سرمربی سابق تیم ملی در پایان گفت: این بحث‌ها به نفع فوتبال و ورزش نیست. مناظره چارچوب و مستندات لازم دارد. اینکه بخواهیم شفاهی حرف بزنیم که کاری ندارد. امیدوارم همه اهالی ورزش همدل شوند تا ورزش ما به اوج برسد. "تز" بستن در فوتبال از هر کسی ساخته است، آباد کردن را باید یاد بگیریم. فوتبال مثل یک انسان و موجود زنده است. باید قلبش را در حالی که فعال است عمل کرد و این هنر متخصصان است، ماشین نیست که مکانیک در حال خاموشی آنرا تعمیر کند.


کد مطلب: 51835

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/51835/دایی-آقای-دادگان-دیگر-چرا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir