به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۵۱۹۸۷

اسیدپاشی مرد غریبه عاقبت رابطه پنهانی

گروه حوادث: پرونده مردی که متهم است با همدستی زنی روی صورت شوهر او اسید پاشیده برای بررسی درخواست اعسار به دادگاه فرستاده ‌شد و متهم یک‌بار دیگر پای میز محاکمه رفت. این دومین‌‌بار است که متهم درخواست اعسار خود را به دادگاه داده و مدعی‌شده توانایی پرداخت دیه را ندارد.
اسیدپاشی مرد غریبه عاقبت رابطه پنهانی
ماموران پلیس، تابستان سال 82 با تماس تلفنی پرستاران بیمارستانی در کرج متوجه شدند مردی با اسید مورد حمله قرار گرفته و سوخته ‌است. پلیس در تحقیقاتی که انجام داد، متوجه شد چون اسید وارد دستگاه گوارش این مرد شده‌ وضعیت خوبی ندارد. افرادی که مصدوم را به بیمارستان برده بودند به ماموران گفتند نه متوجه کسی شدند و نه خودرویی آن اطراف بود، فقط مرد جوان را دیدند که روی زمین افتاده بود و مرتب می‌گفت سوختم سوختم.

مجروح بعد از چندین‌بار عمل جراحی در نهایت توانست صحبت کند. او خودش را بهروز معرفی کرد و گفت: روز حادثه مغازه‌ام را تعطیل کردم و داشتم به سمت خانه می‌رفتم که دو نفر با موتور جلویم پیچیدند و مرا از ماشین پیاده کردند. یکی از آنها اسید را روی صورتم ریخت و رفت. من با هیچ‌کس درگیری ندارم و اصلا هم نمی‌دانم چرا چنین‌کاری با من کردند. بهروز در ادامه تحقیقات مدعی‌ شد با همسرش مشکل دارد و ممکن است او این کار را کرده ‌باشد. وقتی ماموران سراغ همسر بهروز رفتند، او ادعا کرد اطلاعی از اینکه چه‌کسی به صورت همسرش اسید پاشیده، ندارد. این زن گفت: قبول دارم ما اختلافات زیادی با هم داشتیم اما من در این ماجرا نقشی ندارم.

پرونده با توجه به اینکه سرنخی از عاملان اسیدپاشی به دست نیامد همچنان در دادسرا باقی ماند تا اینکه چندسال بعد بهروز دوباره به پلیس مراجعه کرد و گفت: در تحقیقاتی که خودم انجام دادم، متوجه شدم فردی که به صورتم اسید پاشیده مردی به نام کیوان است. شاکی گفت: کیوان از طریق خواهرش با همسر من رابطه داشته و به همین دلیل هم دست به این کار زد. متوجه شدم زمانی‌که من در بیمارستان بودم او خودش هم دچار سوختگی شده و در خانه بستری است.

برادر کیوان هم این ادعا را تایید کرد و گفت: برادرم سال 82 به من گفت کار مهمی دارد و از من خواست او را با موتور به جایی برسانم وقتی به جایی تاریک رسیدیم گفت موتور را نگه‌‌دار، بعد خودش پیاده ‌شد و به من گفت کمی جلوتر منتظر باش من هم قبول کردم چنددقیقه‌بعد برادرم آمد و به من گفت هرچه‌سریع‌تر حرکت کن من اصلا نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده، وقتی پرسیدم چه شده گفت به تو ربطی ندارد. بعد از آن با برادرم قهر بودم و از او خبر نداشتم تا اینکه خواهرم به من گفت کیوان با آب باطری سوخته ‌است در حالی‌که دروغ می‌گفت آن روز کیسه سیاهی دستش بود و من متوجه شدم دستانش سوخته‌ است. باز به خواهرم چیزی نگفتم بعد از مدتی از طریق خواهرم متوجه شدم کیوان با زنی متاهل رابطه دارد و این زن دوست خواهر من است. این‌طور بود که متوجه شدم فرد اسیدپاش، برادرم ‌است.

سپس یک‌بار دیگر همسر بهروز مورد بازجویی قرار گرفت. او گفت: با شوهرم اختلاف داشتم او بارها من را کتک زده‌ بود و حاضر نمی‌شد طلاقم بدهد در رفت‌وآمدی که به خانه خواهر کیوان داشتم این مرد در جریان وقایع زندگی من قرار گرفت و گفت از شوهرم انتقام می‌گیرد، البته من به او گفته ‌بودم شوهرم را طوری تنبیه کند که آسیب جدی به او وارد نشود. به این ترتیب کیوان بازداشت شد؛ او گفت: اتهام را قبول ندارم و کسانی که علیه من صحبت می‌کنند همگی دروغ می‌گویند.

هرچند متهم اتهامش را رد کرد، با توجه به مدارک موجود در پرونده، رای علیه او صادر و وی به قصاص یک چشم و پرداخت دیه محکوم شد از آنجایی که رای قصاص چشم از سوی پزشکی قانونی غیرقابل اجرا تشخیص داده‌ شد دادگاه متهم را به پرداخت دیه چشم محکوم کرد و حکم مورد تایید قرار گرفت. پس از آن کیوان اعلام کرد توانایی پرداخت دیه را ندارد و دادخواست اعسار را ارائه داد، بار اول این درخواست رد شد اما قرار است پرونده برای بار دوم مورد بررسی قرار گیرد و قضات به‌زودی رای خود را در این خصوص صادر می‌کنند. این درحالی است که شکایت علیه همسر بهروز همچنان در جریان است و به دلیل اینکه در پرونده قبلی کیفرخواست علیه وی صادر نشده‌ بود او آزاد شده اما بهروز همچنان بر شکایت خود باقی مانده و خواستار مجازات همسرش شده‌ است.
مرجع : روزنامه شرق