به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۵/۳۰ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۵۲۰۲۸

موفقيت بزرگ فیزیک‌دان ایرانی مقیم بریتانیا

گروه علمی وفناوری: رامین گلستانیان، فیزیک‌دان ایرانی و استاد دانشگاه آکسفورد، برنده نشان "هول‌وک" از انجمن‌های فیزیک بریتانیا و فرانسه شد. این یکی از مدال‌های معتبر جهانی در این رشته است.
موفقيت بزرگ فیزیک‌دان ایرانی مقیم بریتانیا
نشان Holweck، از جوایز عمده جهانی در رشته فیزیک است که هر سال در انتخاب مشترک انجمن فیزیک بریتانیا و انجمن فیزیک فرانسه به یک فیزیک‌دان می‌رسد. این نشان که جایزه نقدی هم به همراه دارد، یکی از چهار مدالی است که این دو انجمن به فیزیک‌دانان می‌دهند و به طور چرخشی به پژوهشگرانی داده می‌شود که در بریتانیا و فرانسه مستقر هستند. طبق اعلام انجمن‌های فیزیک بریتانیا و فرانسه، این نشان به دلیل "نقش پیش‌تاز رامین گلستانیان در زمینه مواد نرم فعال و به خصوص شناگران میکروسکوپی و ذرات کولوییدی فعال" به او می‌رسد.

به نوشته وبسایت انجمن فیزیک ایران، گلستانیان کارشناسی فیزیک را در دانشگاه صنعتی شریف خوانده و سپس برای کارشناسی ارشد و دکتری، در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان ادامه داده است. او پس از آن مدتی در هیات علمی همان دانشگاه بوده است. این فیزیک‌دان در حال حاضر استاد فیزیک دانشگاه آکسفورد است. این جایزه به یادبود "فرناند هول‌وک"، فیزیک‌دانی که در زمان اشغال فرانسه توسط نازی‌ها در جنگ جهانی دوم در دست گشتاپو شکنجه و کشته شد، به اسم او نام‌گذاری شده است.
مرجع : بی بی سی