به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۰:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۲۱۹۶

10 موزه برتر خودرو در آلمان

گروه بین الملل: کارل بنز، مهندس معروف آلمانی از پیشگامان صنعت خودروسازی محسوب می شود، از این رو جای شگفتی نیست که در آلمان موزه های متعددی به این صنعت و نمایش سیر تکامل خودرو اختصاص یابد.
10 موزه برتر خودرو در آلمان
به گزارش دویچه وله ؛10 موزه برتر آلمان در این عرصه به شرح زیر است:

*موزه مرسدس بنز
کارل بنز، مهدنس آلمانی را ˈپدر خودروˈ می دانند. او که مخترع خودروی مجهز به موتور سوختی است، در روز 29 ژانویه 1886 اختراع خود را به ثبت رساند. موزه مرسدس بنز در اشتوتگارت علاقمندان اتومبیل را با تاریخ 125 ساله خودرو و نقش این شرکت آشنا می کند. 160 خودرو در 9 طبقه که مساحتی بالغ بر بیش از 16 هزار متر مربع را دربرمی گیرد، به نمایش گذاشته شده اند تا تصویری از گذشته، حال و آینده این صنعت را نشان دهند.

* مرکز وسایل نقلیه در موزه آلمان
البته نخستین خودروی مجهز به موتور سوختی (تصویر) که کارل بنز آن را به ثبت رساند، نه در موزه مرسدس بنز که در مرکز حمل و نقل موزه آلمان در مونیخ به نمایش گذاشته شده است. در این موزه انوع و اقسام وسایل نقلیه از خودرو گرفته تا دوچرخه و اتومبیل در مساحتی بالغ بر 12 هزار متر مربع در معرض نمایش قرار گرفته اند.

*موزه تاریخ خودرو (EFA)
آن دسته از علاقمندان که مایلند بطور کلی با دنیای خودرو و صنعت خودروسازی در جهان آشنا شوند، باید سری به موزه تاریخ خودرو (EFA) در آمرانگ، واقع در ایالت بایرن بزنند. در این موزه بیش از 220 وسیله نقلیه، به ویژه خودروهای گوناگون در مساحتی بالغ بر 6000 متر مربع در فضایی جذاب به نمایش گذاشته شده اند.

*موزه خودرو و فناوری در زینس هایم
در موزه خودرو و فناوری در شهر زینس هایم نیز می توان سیر تکامل وسایل نقلیه را به خوبی دنبال کرد. این موزه که مساحتی بالغ بر بیش از 50 هزار متر مربع را شامل می شود، بزرگ ترین موزه خصوصی ویژه وسایل نقلیه در اروپا به شمار می رود. خودروهای عتیقه، اتومبیل های مسابقات فرمول یک، انواع مختلف خودرو از جمله از نوع باری، موتورسیکلت و همچنین هواپیما در این موزه در معرض نمایش قرار دارند.

* موزه پورشه
موزه پورشه که در اشتوتگارت قرار دارد، برای عاشقان اتومبیل های کورسی از جذابیت خاصی برخوردار است. ˈسریع، سبک، زیرک، قوی، پراحساس و قاطعˈ صفاتی است که شرکت خودروسازی پورشه برای توصیف تولیدات خود به کار می برد. موزه پورشه نیز تا اندازه زیادی القاکننده این صفات به بازدیدکنندگان است. علاقمندان می توانند تاریخ 80 ساله خودروهای پورشه را که از معروف ترین اتومبیل های کورسی محسوب می شوند، دنبال کنند.

*موزه فولکس واگن
موزه فولکس واگن در ولفسبورگ مکانی است تماشایی برای علاقمندان محصولات این کمپانی، به ویژه فولکس قورباغه ای و گلف. در این موزه 130 دستگاه از دستاوردهای فولکس واگن، از جمله نمونه هایی منحصر به فرد در مساحتی بالغ بر 5 هزار متر مربع نمایش داده شده اند.

*موزه ب ام و
شرکت آلمانی ب ام و محصولات خود و نقش این شرکت در صنعت خودروسازی را در موز ه ای دیدنی به در معرض نمایش گذاشته است. این موزه که در مونیخ قرار دارد، مساحتی بالغ بر 5 هزار متر مربع را دربرمی گیرد. در این موز 120 دستگاه اتومبیل، موتورسیکلت و همچنین موتورهای سوختی ساخت این شرکت نمایش داده می شوند.

*موزه آگوست هورش
موزه آگوست هورش در شهر تسویکاو (Zwickau) در شرق آلمان قرار دارد. در این موزه می توان حدود یکصد سال از تاریخ صنعت خودروسازی را دنبال کرد. قدیمی تری خودرویی که در این موزه به معرض نمایش گذاشته شده، اتومبیلی سبزرنگ (تصویر) ساخت شرکت هورش است که به سال 1911 تعلق دارد. در این موزه همچنین می توان نمونه هایی از اتومبیل ترابانت را که ساخت آلمان شرقی سابق بود، مشاهده کرد.

*موزه دنیای خودرو در آیزناخ
شهر آیزناخ که صنعت خودروسازی در آن سنتی دیرینه دارد نیز با موزه ای تماشایی از علاقمندان خودرو استقبال می کند. این شهر از سال 1898 میلادی تا کنون نقشی مهم در ساخت و تولید خودرو ایفا می کند. در این موزه محصولات شرکت سهامی ایزناخ به نمایش گذاشته شده اند که در دوره های مختلف با شرکت هایی چون ب ام و و اوپل پیوند و همکاری داشته است.

*موزه آئودی
شرکت آئودی که از شرکت های مهم خودروسازی در جهان محسوب می شود نیز از موز ه ای ویژه برخوردار است که Museum Mobile نام دارد. این موزه در اینگول اشتات (مقر اصلی شرکت آئودی) قرار دارد و در مدل های قدیمی و جدید آئودی به نمایش گذاشته شده اند. در این موزه همچنین تلاش شده تا علاقمندان را با جنبه های اقتصادی و اجتماعی صنعت خودروسازی آشنا سازد. مساحت موزه آئودی بالغ بر 6 هزار متر مربع است.
مرجع : ایرنا