به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۱ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۵۲۲۳۴

سرماخوردگی و خطر سکته مغزی دراطفال

گروه سلامت: متخصصان اطفال هشدار دادند سرماخوردگی عادی یا آنفلوآنزا می‌تواند خطر سکته مغزی را به میزان چشمگیر در برخی کودکان افزایش دهد.
سرماخوردگی و خطر سکته مغزی دراطفال
سرماخوردگی‌های شایع و حتی ابتلا به ویروس‌ یا عفونت جزئی برای بسیاری از افراد تقریبا بی‌ضرر است و معمولا پس از درمان عوارض جدی برای بیمار ندارد اما ظاهرا این موضوع در مورد تمام کودکان صدق نمی‌کند. دکتر «هیتر فولرتون»، متخصص ارشد این مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا گفت: به نظر می‌رسد عفونت‌ها در بروز سکته مغزی در افرادی که تاحدودی مستعد ابتلا به این عارضه هستند، نقش دارند. سکته مغزی یکی از عوارض نادر اما محتمل ابتلا به عفونت است.

در این مطالعه، متخصصان اطلاعات مربوط به بیش از دو میلیون کودک را مورد بررسی قرار دادند. از این گروه نزدیک به 100 کودک به سکته مغزی مبتلا شده و سپس اطلاعات آنان را با 300 کودک دیگر که سابقه سکته مغزی نداشتند، مقایسه کردند. این ارزیابی آشکار ساخت کودکان مبتلا به سکته مغزی 12 برابر بیش از سایر کودکان و تنها چند روز پیش از وقوع این عارضه به دلیل ابتلا به عفونت‌های جزئی به پزشک مراجعه کرده بودند. به گزارش ساینس‌ورلدریپورت، همچنین متخصصان برآورد کرده‌اند که خطر مرگ و میر ناشی از سکته مغزی در کودکان بین پنج تا 10 درصد است هرچند آنچه که موجب افزایش خطر سکته مغزی در این گروه سنی در رابطه با سابقه ابتلا به سرماخوردگی می‌شود، هنوز مشخص نیست.
مرجع : ایسنا