به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۵۲۳۸۴

آزادي روزنامه‌نگار آمریکایی ربوده شده

گروه بين‌الملل: روزنامه نگار آمریکایی ربوده شده در سوریه، آزاد شد.
آزادي روزنامه‌نگار آمریکایی ربوده شده
پیتر تئو کورتیس، در اختیار جبهه نصرت بوده است. این گروه شبه نظامی، در حال نبرد با دولت سوریه است. شبکه تلویزیونی الجزیره گفته که آزادی پیتر تئو کورتیس، که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شده بود، با میانجیگری مقام های قطر صورت گرفته است. این ژورنالیست دوسال پیش می‌خواست از این شهر به سوریه برود اما در شهر آنتاکیای ترکیه توسط افرادی ناشناس ربوده شد. 
گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی" روز سه‌شنبه ویدیویی را در اینترنت منتشر کرد که در آن جیمز فولی، یک روزنامه‌نگار آمریکایی، در مقابل دوربین توسط اعضای این گروه گردن زده می‌شود. فولی ۴۰ ساله که از جمله برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد، حدود دو سال پیش در استان ادلب در شمال غرب سوریه ناپدید شد.

آزادی یک شهروند آلمانی
در همين حال، رسانه‌ها گزارش دادند که یک شهروند ۲۷ ساله آلمانی که یک سال در زندان‌های جریان تروریستی "داعش" در سوریه زندانی بود، آزاد شده است. روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" روز یکشنبه به نقل از مقامات امنیتی این کشور در این باره نوشت این مرد که اهل ایالت براندنبورگ آلمان است، پس از ماه‌ها واسطه‌گری توسط مقامات امنیتی آلمان آزاد شده است.

وزارت امور خارجه آلمان حاضر نشد نسبت به این خبر موضع‌گیری کند. یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان در این باره گفت: «ما در این باره نظری نمی‌دهیم.» یکی از مسئولان این وزارت‌خانه اما به خبرنگار روزنامه "ولت آم زونتاگ" گفت که به هیچ وجه پولی برای آزادی این شهروند آلمانی پرداخت نشده است. این روزنامه نوشته است که این شهروند آلمانی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ در سوریه از طرف جریان تروریستی "دولت اسلامی" ربوده شد. این مرد می‌خواست در کشور جنگ‌زده سوریه به خدمات انسان‌دوستانه بپردازد.